Forum > Demolåtar
JayT & die Energieversorgung - Chess Brain
freddy:
--- Citat från: jay thomas skrivet 05.05.2008, 22:10:34 ---Tack Iken! :) Inte minst för ärligheten, igen...
Tror nog jag hoppar sången för gott och ägnar mig åt ljudflätning medelst synt. ;)
--- Slut citat ---
Hur länge har du försökt? Inte lätt att sjunga, det tar TID. Ge inte upp direkt! :D
jay thomas:
--- Citat från: freddy skrivet 05.05.2008, 22:17:44 ---
--- Citat från: jay thomas skrivet 05.05.2008, 22:10:34 ---Tack Iken! :) Inte minst för ärligheten, igen...
Tror nog jag hoppar sången för gott och ägnar mig åt ljudflätning medelst synt. ;)
--- Slut citat ---
Hur länge har du försökt? Inte lätt att sjunga, det tar TID. Ge inte upp direkt! :D
--- Slut citat ---
Ärligt? Sedan början av 70-talet! Dock i kör och där har jag kunnat "gömma" mig. Äsch det är inget mer än att jag överlämnar de vokala insatserna till kunnigt folk och pysslar med det jag själv är bra på. Typ.
jay thomas:
Ny version 5/5. "Dold" sång och lite mindre technotrummor:
Chess Brain
Om inte sången funkar, då kan ju en vocoder funka... ;)
mahan:
Tjou JT!
Det var en ganska confusigt stycke detta, blev liksom ingen helhet av det, hopsytt av olika delar men saknar söm. Soundmässigt låter stråkarna och flöjten riktigt usla, du brukar vara hake på dem, eller kanske e de jag som inte hänger med på detta energiförsörjingsprojekt :huh:
Delen som jag tycker gungar skitsnyggt, framförallt det strora basriffet är delen från 2:13-2:40. Innehåller allt som ett snygg good old discolåt skall innehålla, även en snygg pratdel. Så den delen skulle jag gärna se utvecklad som en egen skild låt för sig! :)
h. johan
Plinka:
Hejsan JT- Shack-hjärna :lol:
Det här tycker jag är ett fantasifullt stycke med mycket humor! Introt var kanske lite tråkigt, men det spelar mindre roll, för den kommer ju igång ganska snart. Kan dock inte bestämma mig för vilken av versionerna som jag gillar bäst...på ett sätt tycker jag det var roligare med sång. Kanske måste inte alls sången vara så perfekt? Man drar på smilbanden, och eftersom jag är humoristiskt lagd skulle jag gärna ha mer av det! Skulle även gärna höra lite bättre av tyskan, just nu är det lite luddigt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida