Forum > Demolåtar

ChromaWoods - A million words

(1/3) > >>

ChromaWoods:
LÅTNAMN:           A Million Words
ARTIST/GRUPP:   ChromaWoods
GENRE:               Dn'B
LÅTLÄNGD:          2 min än så länge... men det är väl tänkt att bli mer?
KOMPOSITÖR:     ChromaWoods
PRODUCENT:       ChromaWoods
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT:              mp3
---------------------------------------------------------------------

Inte färdigmixad eller nåt sånt. Lite längre bör den väl bli, men jag vet inte riktigt hur jag ska fortsätta med den. Någon slags sång vill jag nog ha med också, men vet inte riktigt hur. Om nån vill hjälpa, så go ahead. Rafsade ihop lite text:

--- Kodstycke: ---A Million Words
===============

I can see the sunlight hit the floor
I watch her walk towards the door
a million words to make her stay
she's heard them millions times before

tonight is bound to never end
tonight will pass without amends
a million "sorry" won't fix this
a million dollars for a kiss

--- Kodavslut ---

<LÄNK BORTTAGEN, DEN DOG VISST>

egghuvud:
Inte så oävet. Det dog fullständigt där vid 47 sekunder. Kändes inte så kul. Snygga refrängharmonier. Tycker nog att trummorna blir lite för monotona. Sjunger du inte själv? Skulle nog vara roligare med lite sång.

ChromaWoods:

--- Citat från: egghuvud skrivet 05.05.2008, 13:19:18 ---Inte så oävet. Det dog fullständigt där vid 47 sekunder. Kändes inte så kul. Snygga refrängharmonier. Tycker nog att trummorna blir lite för monotona. Sjunger du inte själv? Skulle nog vara roligare med lite sång.

--- Slut citat ---

Monotona trummor och Dn'B känns väl ändå ganska synonymt? ;) Men jag håller ändå med, det går att förbättra.

Och "döendet" vid 47 tänkte jag som en konstpaus helt enkelt. :)

Sång... jaa.. jo. Jag har försökt, men har svårt att bli nöjd med min egen sång.

jay thomas:
Snyggt grundmaterial MEN det går ju alldeles för långsamt. DnB brukar ligga kring 140-150 BPM som lägst. Dessutom är det lite för harmoniska klanger för DnB trummor, åtminstone i mina öron. Skulle gärna höra ett mer jazzigt arr med vispar till denna!  ;)

Kenta K:
Jag tycker det är asbra! Just my "piss of shit!"  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion