Forum > Demolåtar

EMU: feel no shame

<< < (2/8) > >>

david.roennlund:
Hew!

Gillar denna, tycker du gör dig bäst i denna typ av lite med laid-back-känslosamma låtar  :) :)

Gillar speciellt ref. den berör mig och är allmänt snygg !

Tror denna skulle passa bra med lite råskum-stråkmaskin  ;)

Har tyvärr inget jag riktigt kan såga....

Emulator:

--- Citat från: david.roennlund skrivet 04.05.2008, 00:02:24 ---Hew!

Gillar denna, tycker du gör dig bäst i denna typ av lite med laid-back-känslosamma låtar  :) :)

Gillar speciellt ref. den berör mig och är allmänt snygg !

Tror denna skulle passa bra med lite råskum-stråkmaskin  ;)

Har tyvärr inget jag riktigt kan såga....

--- Slut citat ---

Å fan  :ph34r: De flesta skriker efter pålkransmaskinen :D kul att du gillar det. Texten kom spontant och blev nån slags semi-reflektion över verkligheten eller nåt. en metafor kanske.

Skall kolla en arp på den sen. mäjligen nån skoj gitarr på här o var.

tack david!

mahan:
Tjou Emu!

Behöver ju bara lyssna två takter in för att veta vem som ligger bakom detta alster! Kompet kunde kanske vara ännu lite tyngre, lite mer av basen alltså.
Sången då... riktigt snyggt arrat med oktavsång, men lite trevande kanske ännu. Men håll ut Emu, din sång kommer ännu att vara guld värd, lite mer erfarenhet och sen måste du ju tro på dig själv för att det ska låta trovärdigt. Men det bättrar hela tiden. Kanske Marr elle Åsa kunde ge en intensivhjälp till denna låt, bra botten och ett alster som inte lönar sig att kasta i slasken, kör vidare Emu! :)

h.  johan

david.roennlund:

--- Citat från: mahan skrivet 04.05.2008, 00:14:41 ---Sången då... riktigt snyggt arrat med oktavsång, men lite trevande kanske ännu. Men håll ut Emu, din sång kommer ännu att vara guld värd, lite mer erfarenhet och sen måste du ju tro på dig själv för att det ska låta trovärdigt. Men det bättrar hela tiden. Kanske Marr elle Åsa kunde ge en intensivhjälp till denna låt, bra botten och ett alster som inte lönar sig att kasta i slasken, kör vidare Emu!

--- Slut citat ---

Det är ju just det lite hjälplösa i sången som jag gillar ... så jag tycker att du ska odla detta !

Ja, smaken o baken  :unsure:

Emulator:

--- Citat från: mahan skrivet 04.05.2008, 00:14:41 ---Tjou Emu!

Behöver ju bara lyssna två takter in för att veta vem som ligger bakom detta alster! Kompet kunde kanske vara ännu lite tyngre, lite mer av basen alltså.
Sången då... riktigt snyggt arrat med oktavsång, men lite trevande kanske ännu. Men håll ut Emu, din sång kommer ännu att vara guld värd, lite mer erfarenhet och sen måste du ju tro på dig själv för att det ska låta trovärdigt. Men det bättrar hela tiden. Kanske Marr elle Åsa kunde ge en intensivhjälp till denna låt, bra botten och ett alster som inte lönar sig att kasta i slasken, kör vidare Emu! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

ok, lite mer bas noterat! kanke kan kombineras med 1ups tankar om mer intensiva delar ?

Jag skall nog ge min sång en chans till innan jag tar inte de gamla polarna på denna. kanske kan slita en stund för att få til det o inte bara ge upp som vanligt? Dock bör väl alltid en kör piffa till. Eller en duett med någon dam?

tack för dina tankar och uppiggande kommentar :)

David: noterat. kommer väl alltid låta svamlig o osäker oavsett hur mycket jag övar :lol:

:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion