Forum > Demolåtar

EMU: feel no shame

<< < (7/8) > >>

Emulator:
"inte så kass som jag tror", tack :)  Känns dock som den skulle ha lite mer stomme och säkerhet. är nöjd med vissa bitar, men det svajar för mycket runt de bitarna.

och visst, haha, det lät riktigt illa om en hel del bidrag igår ! :D

tack iken :)

eq: no worries :D  Men spanien gillar jag inte....kolla gärna i min gnälliga esc2008-tråd :D

Tant Fransa:
Depp var ordet, sa Bull. Men bra ändå :)  . Brukar ha svårt för oktaveringar, men det funkar faktiskt här.

Emulator:
tant :wub:

tack!

Light Head:
Sången är inte det starkaste i låten, om man tänker på tonsäkerhet. Men känslan är bra!!

Jag skulle vilja att sången börjar direkt. Kanske testa att klippa bort partiet 0.08-0.56? Inte för att det är ett dåligt parti utan snarare att jag gillar sången och vill att den skall komma igång.

Det är över lag en väldigt skön och mysko stämning. Partiet kring 2 minuter är riktigt bra och ger låten en rejäl sjuss. (stavas det så?)

Trummorna är bra, skulle kanske kunna vara ytterligare lite smutsigare?

HH ligger något högt.

Men jag gillar detta, speciellt när sången dragit igång vid 0.56

Efter min relativt snabba analys så tror jag att arrangemanget är det som skulle få "stolpe ut" att bli en cykelspark upp i klykan!

EDIT: Kunde inte släppa låten, så den har snurrat ett antal gånger nu. Gillar harmonierna, och känslan!

Emulator:
Lajthedd, som alltid utförliga åsikter, tack för det!

kanske låta "trumriffet" gå en gång och sen på direkt med sången? Vore något. jag är lite introfetischist annars...men man kan väl skärpa sig? :D

Skall se om sången kan snyggas till också. tonerna sitter som sagt lite sådär;)

återkommer med en version senare då får se om du får gå böjd en stund :D

tack för feed!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion