Forum > Demolåtar
EMU: feel no shame
Emulator:
hihi, tackar :)
equality:
Nej mahan inte två takter här men tre kanske, :P. Här börjar det ju retfullt likt Beatles I feel fine då George satte plektrumkanten mot e-srträngen och fick det att låta sensationellt distat. Ett ljud som folk blev som tokiga för, för sisådär 43 år sedan. Emu, tunggungets mästare och det iskalla pianoackordets triumfator slår här an en ödesmättad stämning. Texten blir ytterligare ett intrument som stämmer in i konserten. Fate acompli-stämningen skulle kanske kunna lyftas ett snäpp med lite mer uttrycksfull sång eller är uttryckslösheten en del av effekten? En slags uppgivenhet? I såna fall rätt skön kontrast mot det tunga kompet.
Emulator:
:blink:
hör att jag måste skaffa mig en update på beatles :D
tack för fina ord :D jag skall göra något åt sången har jag tänkt. men vet inte hur. kanske 'nnu mer uttrycklöst för att poängtera uppgivenhet. eller kanske en riktigt uppgiven röst, och en arg som körar?
tack för bra synpunkter eq. dina tanker sätter fingret på mina egna.
nu skall jag kolla om i feel fine finns på youtube :d
Emulator:
men here gud :o :o :o :o :o
klart jag hört den, men aldrig tänkt på tonen i början.
fan, jag som va så nöjd :( tillbaks till ritbordet igen då. tack för upplysningen!!!
equality:
?? :o Men det är ju skitfräckt! Klart du skall ha med den. Den finns ju bara på originalet och inte i live-upptagningarna (jag var tvungen att kolla också). Säkert svårt att få till live. Hittade en youtubare med skivsingelspåret indubbat:
Fasen det var A-strängen. Shame on me! :wacko:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida