Forum > Demolåtar
EMU: feel no shame
Eddi:
Ja det låter ju bra det här lite mer tryck i sången sulle jag vilja höra men på det hela taget en intressant låt. :D
Eko
Emulator:
--- Citat från: Eko skrivet 04.05.2008, 17:09:59 ---Ja det låter ju bra det här lite mer tryck i sången sulle jag vilja höra men på det hela taget en intressant låt. :D
Eko
--- Slut citat ---
tack ska han ha :)
Yllet:
Skitfett intro, hade nog klarat mig utan den överstyrda elguran i bakgrunden, men den funkar. Denna låten vill jag helt klart ha felsettsång på alt. dub, för att komma ifrån det där dystra. Hela denna låten hade jag velat ha upp en oktav, eller ta en annan sångmelodi...
Som du redan påpekat är sången inte på topp, jag ser helst att du lägger om den helt och efterlyser ett större lyft i refrängen. Bra att du försöker dig på falsetten där. Refrängen kan bli skitfet om du fixar lite körer där och stråk, samt lite större panoreringar så man sveps iväg.
Jag känner potensial i låten, lite Bowie 80-tal, dock lite för dystert för mig som det är nu. Du kan behålla det trashiga men gärna piffa till sångmelodin lite så den inte blir så monoton och "tråkig"
Själva mixen funkar bra tycker jag.
/Jon
Emulator:
--- Citat från: Yllet skrivet 04.05.2008, 17:18:57 ---Skitfett intro, hade nog klarat mig utan den överstyrda elguran i bakgrunden, men den funkar. Denna låten vill jag helt klart ha felsettsång på alt. dub, för att komma ifrån det där dystra. Hela denna låten hade jag velat ha upp en oktav, eller ta en annan sångmelodi...
Som du redan påpekat är sången inte på topp, jag ser helst att du lägger om den helt och efterlyser ett större lyft i refrängen. Bra att du försöker dig på falsetten där. Refrängen kan bli skitfet om du fixar lite körer där och stråk, samt lite större panoreringar så man sveps iväg.
Jag känner potensial i låten, lite Bowie 80-tal, dock lite för dystert för mig som det är nu. Du kan behålla det trashiga men gärna piffa till sångmelodin lite så den inte blir så monoton och "tråkig"
Själva mixen funkar bra tycker jag.
/Jon
--- Slut citat ---
Tjena Jon!
tack för feedback! Skall kanske testa att höja ett par tonarter för att komma ifrån tokdeppet? Äh, jagbörjar först med at repetera massa och öva in och teste den i nuvarande skick. Stråkar skall ja kolla på!
Så yllets recept blir: ny sång, behålla trashigheten, men lyfta med mer otrashiga inslag, framörallt i refräng? JA, det skall jag testa!
tack för bra synpunkter :)
SYNTH:
Tycker den inte alls så tokig fanken med kolla in min låt den är dyster! :wub: :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida