Forum > Demolåtar

Halvfärdig

<< < (2/5) > >>

SYNTH:
Tycker det verkar blir något bra av det sen med sång eller hade du tänk så sen? :)
Jag gillar det.

Eddi:
Oj Emulator nu vart det komplicerat, jag kör EZ-drums och är inte alls ens medveten om hur man gör det du säger - men det låter bra... Orgeln tänkte jag byta ut mot andra instrument under tden låten utvecklas men det som återstår kan säkert skitas ner på nåt sätt. Tack för insiktsfulla tips.
Eko

Eddi:
SYNTH ja ungefär så det brukar bli en massa ylande och slingriga gitarrer och trumpeter och violiner så att det bara sprätter om det - oftast blir det alldeles för mycket. Som sagt denna låt tänkte jag påbörja med en ny inriktning dvs gunget först och sedan bygga på lite mer långsamt än vanligt.
Eko

Emulator:

--- Citat från: Eko skrivet 03.05.2008, 02:51:57 ---Oj Emulator nu vart det komplicerat, jag kör EZ-drums och är inte alls ens medveten om hur man gör det du säger - men det låter bra... Orgeln tänkte jag byta ut mot andra instrument under tden låten utvecklas men det som återstår kan säkert skitas ner på nåt sätt. Tack för insiktsfulla tips.
Eko

--- Slut citat ---

ok..hoppas nån som har EZ kan hjälpa dig lite. kolla med Mahan! (känner jag honom rätt så kanske du får trummor inspelade på pads ;) )

Annars brukar man kunna exportera trummorna som midi...till ett spår, och sen manipulera noterna därifrån.  Hojta till om du inte får några tips från folk som kan EZ så kan jag försöka lite tips igen :)

välkommen till KR förresten!

Eddi:
Tack för det Emulator ja det var nog mitt första inlägg här. Så jag känner mig välkomnad.
 Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion