Forum > Demolåtar

Halvfärdig

<< < (4/5) > >>

jay thomas:
Jodu Eko!  :)
Absolut potential men den är inte riktig där. Konceptet är kanon men reverbet från Michael Jacksons glansperiod borde du definitivt ändra på. Orgeln är ok men som du själv är inne på, den borde kanske brytas med något annat ljud alternativt slå på och av lite Leslie då och då. Nu lyssnar jag i lurar och det känns som om mixen lutar åt något håll lite grand, kanske borde kollas upp. Du ligger med rösten klock 7 över 12, är inte helt förtjust i det.

Sammanfattat, du har absolut ett guldkorn på G men det behövs lite pyssel innan du är helt hemma, åtminstone i min smak...

IKEN:

--- Citat från: Eko skrivet 04.05.2008, 21:14:20 ---Det låter bra - vill du göra det nu eller när den är färdig?
Eko

--- Slut citat ---
När du är klar med hur du vill ha instrumentering och mix,sedan rullar ''the iken express'' iväg :P

Eddi:
Johan: Jag är inget bra på trummor så när jag köpte EZD så tittade jag även på AD men fick för ig att den var mer komplicerad. Men du menar alltså att EZD låter för mycket rumseko? Vet inte om jag tycker det jag älskar när trummor dundrar är väl miljöskadad efter replokaler med en hårtslående trummis som gjorde av med tre fyra stockar per kväll - han har lugnat ner sig nu men då var det järnet som gällde. Får nog lära mig lite mer om hur trummor ska låta ska kolla din länk.

JT: kul att du uppskattade  och nä det är väl långt kvar innan dennna är helt förstörd. :D När det gäller gitarrljudet så är det första gången som jag faktiskt tyckte att jag härmade ett sound från en riktig musiker men det var inte Michel Jacksson jag tänkte på - inte alls faktiskt.

Iken: Jag jobbar vidare med instrumentering etc. så får du en MP3 om det är ok och det är väl Ricken som gäller gissar jag en fretless försvinner nog eller tja fan vet....

Eko

mahan:

--- Citat från: Eko skrivet 06.05.2008, 00:01:23 ---Johan: Jag är inget bra på trummor så när jag köpte EZD så tittade jag även på AD men fick för ig att den var mer komplicerad. Men du menar alltså att EZD låter för mycket rumseko? Vet inte om jag tycker det jag älskar när trummor dundrar är väl miljöskadad efter replokaler med en hårtslående trummis som gjorde av med tre fyra stockar per kväll - han har lugnat ner sig nu men då var det järnet som gällde. Får nog lära mig lite mer om hur trummor ska låta ska kolla din länk.

--- Slut citat ---

Tjou!

Det där med sound e ju ganska långt en smaksak, men när det gäller EZ så  låter det alltid.....EZ, hur man än skruvar så hörs det kännspaka roomsoundet igenom. Till en början kändes det rätt kul med stort trumsound, lite som riktiga livetrummor, men jag tröttnade ganska snabbt, delvis på grund av alla påminde mig åxå om det alltför roomiga soundet. Det finns säkert ändra trumpluggar också, men vill du ha lätt variabla, mångsidiga trumsound till olika genrer så är nog AD ett gott val!

Men det ärr ju din plånbok och dina soundval som är gällande, bara att testa o pröva sig fram! :)
Rock on !

h.  johan

Plinka:
Hejsan!
Jodå- skönt gung o go låt är det! Saknar ännu lite botten, men den är väl inte klar än  ;)
Jag tror nog att du förstörde lite grann på senaste verren! Trummorna låter skumma och soundet är väldigt vasst. Dock tycker jag att gitarrsolot blev ösigare på den o mer piano är kul!
Work on!  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion