Kontrollrummet

mahan - IT`S NO SIN

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjouhej!

tyckte jag var bussig ocu i god tid för engångs skull, gällande våran festivallåt.... men men men..
Vid närmare kontroll av ackordgången så påminner den inte ens om den i reglerna omnämnda :wacko: :unsure:!
Så tillbakas till ritbordet. Men tyckte låten iofs kunde vara värd en diskusion på halvfärdoga så.

      LÅTNAMN:             IT`S NO SIN
      ARTIST/GRUPP:      mahan
      GENRE:                 slowpop
      LÅTLÄNGD:            2:49
      KOMPOSITÖR:        mahan
      TEXT:                   Spacetrucker / mahan
      EV. MEDVERKANDE:
      INSPELNINGSÅR:     2008
      FORMAT:               mp3

      Here it is:
      NÄSTAN FESTIVALLÅTSVINNAREN FEM


EDIT: Ny version 6 maj klo 23:00 finnish time,
fixat till mixen, hoppeligen lite mer dynamisk än den förra! Har diskuterat med David om att möjligen kunna få in en lite lugnare bongoslinga, så den kommer snart om David hinner o orkar :rolleyes:
EN NY MIX MED BÄTTRE DYNAMIK (hoppeligen)


h.  johan

« Senast ändrad: 28.09.2008, 04:54:09 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
Ja dehär va ju en trevlig en, olikt de som du brukar göra men fungerar som låt för mej, skulle passa in en liten solo nånstans och ja vänttar på bongotrum versionen:)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Oj. Vad säger man om detta.  :lol: Skön landsortskänsla. Finns det folkparker i Finland? Fint dansbanereverb. Eller är det kanske countrybandet som kör ett extranummer.

Gillar när du tar i lite med sången, då kryper det fram ordentligt med karatkär tycker jag. Bra.

Inte så kreativ kommentar kanske. Men ändå.....


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ja dehär va ju en trevlig en, olikt de som du brukar göra men fungerar som låt för mej, skulle passa in en liten solo nånstans och ja vänttar på bongotrum versionen:)

Tjou Tommmy, da dethmetalman!

Kul att du inte har spikat in dig i dödsmetallådan utan har goda öron för annan musik åxå. Detta hör inte till min vanligaste greij, men det är kul att testa på  anything. Ska kolla bara bongomann från de djupa mörka djunglerna i Uppsala slänger in bongeriet, ska bli intresting!


Men takk o bokkTommy! :)
 vi får se åt vikket håll det dra iväg, och om nån annn har nåt intressant instrument att dela med sig via ett audiospår så, dörren står öppen!



h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oj. Vad säger man om detta.  :lol: Skön landsortskänsla. Finns det folkparker i Finland? Fint dansbanereverb. Eller är det kanske countrybandet som kör ett extranummer.
Gillar när du tar i lite med sången, då kryper det fram ordentligt med karatkär tycker jag. Bra.
Inte så kreativ kommentar kanske. Men ändå.....

Hou Wernis!
Kan väl anta att det gillas som sådant åxå. allt pure akustiskt, kanske coutrypop, otajta stämmor. sången ska jag öva på ett antal gånger, nu bar det igen så att kompet stod färdigt, Krister hade skickat texter, och så gällde det för mig att sådar omgånde släkga in sången...men men. Nu funkade det inte riktig så lätt. Fick faktiskt jobba medmelodin, den finns fortfarande delvis på spåret. Höll faktiskt på med sångjobbet i fyra timmar. Men nu finns det en grund att utgå ifrån.

Och så ska den aningen hängas på tork. Så lite jobb på denna som skulle bli mitt festivalalster... :ph34r: :lol:

Danke Wernis för tankarna runt sjungandet, good pointz där!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjo hopp fade BUMP!

EDIT: Ny version 6 maj klo 23:00 finnish time,
fixat till mixen, hoppeligen lite mer dynamisk än den förra! Har diskuterat med David om att möjligen kunna få in en lite lugnare bongoslinga, så den kommer snart om David hinner o orkar :rolleyes:
EN NY MIX MED BÄTTRE DYNAMIK (hoppeligen)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Inte läst tråden så noga. Brukar gilla dina molliga låtar bättre i regel ;), men denna var trevlig. Helt klart det bästa duriga jag hört i veckan nästan ;)
Du låter lite stressigt lustig på sången, knepig artikulation här och var, men det kanske skall va så. Kanske låten som är aningen jazzigt uptempo eller så för läste nu att det var din festivallåt. Den ackordsföljden skulle kanske platsa i nåt galet avslut där låten urartar i total eufori, eller nåt, som beethoven på 9an nästan i slutet. Kan inte vara konstruktiv här så min comment blir sån ;) Min association blir av beethovens 9a, dvs jäkligt trevlig låt du satt samman! :)

/Athoven
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Inte läst tråden så noga. Brukar gilla dina molliga låtar bättre i regel ;), men denna var trevlig. Helt klart det bästa duriga jag hört i veckan nästan ;)
Du låter lite stressigt lustig på sången, knepig artikulation här och var, men det kanske skall va så. Kanske låten som är aningen jazzigt uptempo eller så för läste nu att det var din festivallåt. Den ackordsföljden skulle kanske platsa i nåt galet avslut där låten urartar i total eufori, eller nåt, som beethoven på 9an nästan i slutet. Kan inte vara konstruktiv här så min comment blir sån ;) Min association blir av beethovens 9a, dvs jäkligt trevlig låt du satt samman! :)
/Athoven

Tackar Per!
Lite dur måste det klämmas in ibland, att man inte blir surpuppa.
Bra reaktion på sången, knepig och inte alls färdig, skall nog dra en lite mer övad version snart. Ha ha, BeatHofven, måste lyssna själv en gång på slutet om jag assosierar samma.

TAckar för lyssning o bra komment! :)

/Klethoven
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............