Forum > Färdiga produktioner

Stolle o Leif - The end of struggle

<< < (2/9) > >>

Stolle:
Låtlänken är nu uppdaterad.
Sången i vers 2 är omlagd.
Leif spelade bas från vers 2 och framåt.

Lite halvspontant så slängde jag på blues-lead gitarr på vers 2 och metal-gitarrer på sista refrängen.
Hur fungerar det? Elgitarrerna var som sagt väldigt spontana. Jag gillar dem mycket men jag är väl ej helt
opartisk i frågan.

Jag vill lägga om sången på stick 1 "Can't dream the passion away" osv. Annars tror jag att sången är bra nu.
Vad tror ni?

mahan:
Tjou S o L!

Riktigt skön låt på gång, en mycket lyckad jamsession!
Lyssnar o kommenterar, stämmorna kunde lite klenas till, skär lite av bottnet på dem så skymmer dom inte leadsången. Snyggt sjunget o bra stämmor!
Ackeliret gillas, fint spelat o bra sound, bär upp låten riktigt snyggt.

Snyggt jobbat med denna "almost acoustic" låt! :)

h.  johan

Stolle:

--- Citat från: mahan skrivet 04.06.2008, 13:40:46 ---Lyssnar o kommenterar, stämmorna kunde lite klenas till, skär lite av bottnet på dem så skymmer dom inte leadsången. Snyggt sjunget o bra stämmor!

--- Slut citat ---
Tack för de fina orden Mahan!
Du har ju helt rätt angående ljudet på stämmorna hör jag nu. Tack för tipset!

freddy:
Riktigt bra detta, gillar ljud och låt apmycket!
Riktigt riktigt bra sång och spel. Det dämpade gitarrliret under verserna som kommer in ibland, är sjukt snyggt :) Dock kunde ni skippat disten helt, känns inte riktigt bra i ljudbilden.

Sparar denna :) OBS! Det händer sällan ;) Detta var faktiskt riktigt bra. Slutet är hur bra som helst, det svänger bra också.

Wernborg var inne på zeppelin, håller väl med bitvis... förutsatt att Page lärt sig spela gitarr och att man inte jämför sången :D

Stolle:
Tack så jättemycket Freddy!
Jäklar vad kul att du gillar det dämpade gitarrspelet på verserna. Jag är väldigt förtjust i det men det verkar aldrig vara någon som lägger märke till det annars. :)

Distgitarrerna... attans. Jag vet ju att du har rätt egentligen. De passar ju inte alls in. De sabbar ju hela lägereldskänslan. Mitt förnuft säger mig att du har helt rätt, men ändå kan jag inte låta bli att bli glad när de kommer. Kanske är jag för opartisk i frågan men jag vet inte om jag kan bringa mig till att ta bort dem. Eller... kanske kan jag det. Jag får känna på det lite innan jag bestämmer mig. Menade du föresten bara distgitarrerna i slutet (hårdrocks dist typ) eller menade du blues-lead gitarren också?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion