Forum > Färdiga produktioner
Stolle o Leif - The end of struggle
freddy:
Låter bra detta. Riktigt bra och balanserad mix, fin sång och gitarrspel - men det visste ni redan att jag tyckte. Detta känns klart, riktigt bra grabbar.
cykeln:
Ja det är så bra! Gitarrer, sång, ljud .. sk-snyggt
Ett favvo-avsnitt är när basen glider in i vers två
Petitesstanke - Önskar fortfarande lite mer tydlighet (eller kraft, eller nåt) i refrängsången
Det är lite "blurrigt"
Eddi:
Imponerande
Eko
Harmonica mike:
Tjena boys.
Minns att jag gillade detta senast..Gillar det nu oxå,rätt snyggt med de "studsande" sång påläggen..Dock tycker jag att dom kunde ligga lite lägre i volym för att inte sno uppmärksamheten från leadsången som är av sällan skådad dignitet i denna!! Mycket bra sång.
Vänster kompgura ligger lite högre i ljudbilden än den högra generellt genom hela låten.
Kanske dra dom lite lite närmare mitten samt korrigera nivåerna dom emellan.Sologura fillsen kunde med fördel ligga i mitten.I övrigt så finns det inte så mycker mer att säga än att strö lovord över insatserna och låten som helhet.
Skitbra detta!
Satt och funderade på hur lite latino drums skulle låta till detta..Och så kommer dom in - grymt läckert! Kanske ett ägg som skakar lite fram tills latino kompet gör entre´..?
Tycker oxå att ni har disponerat frekvensområdet bra i denna,möjligen hade jag velat ha lite mer tryck från basen - men sånt har ju med smak och lyssning att göra.
5/5 så det skriker om det!
Mvh
Micael
Leif:
--- Citat från: cykeln skrivet 04.07.2008, 09:43:07 ---Ja det är så bra! Gitarrer, sång, ljud .. sk-snyggt
Ett favvo-avsnitt är när basen glider in i vers två
Petitesstanke - Önskar fortfarande lite mer tydlighet (eller kraft, eller nåt) i refrängsången
Det är lite "blurrigt"
--- Slut citat ---
Tjena cykeln!
Kul att du gillar låten och det avsnittet. Vi blev själva ganska nöjda med den basingången...det där med refrängsången kan förhoppningsvis lösa sig i slutmixen...om inte annat så kanske jag/vi kan gå loss på den igen med en ny tagning. Vi får väl se hur mixen låter först. :)
Tack för kommentaren!
Mvh/Leif
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida