Forum > Färdiga produktioner

Stolle o Leif - The end of struggle

<< < (5/9) > >>

Leif:
Tack ska du ha Mahan! Det känns gött att bli en i gänget! Jag var tidigare halvdant aktiv i studioforumet, så jag känner igen en del av er sen tidigare. Kul att du gillar liret. Vi får se hur låten kan utvecklas. Vi ska testa lite ny sång mellan ca 2.18 till 3.00 då jag/vi tycker den ligger som svagast. Sen får vi se om Stolle testar lite andra trummor och något annat som kan höja låten lite mer.

...och Dividend, kul att du uppskattar vårat arr. Jag hoppas att vi aldrig hamnar i "Evanescence-fällan". Vi får se om den uppdaterade versionen faller dig mer i smaken sen.

Tack ska ni ha för uppbackningen!

Mvh/Leif

Stolle:
Första inlägget ändrat med ny version...

Har gjort ändringar på det första sticket. Ny sång från mig och Leif. Lite mer sologitarr på samma parti.
Annars inte så mycket. Vi testade med trummor men trots flera försök fick vi det inte riktigt att fungera.
Vi struntar i dem om inte vilda protester uppstår.

Testade också med högpassfilter på körsången för att separera den från leadsången efter Mahans förslag i tråden.
Tror det blev lite klarare.

Leif:
Tjena!

Ingen som har något att säga om den nya versionen här? Hade varit gött med lite ny feedback på den nu, så vi vet om vi är rätt ute eller behöver tänka om.

Tack på förhand/Leif

equality:
Låter väldigt bra och detta var en härlig lyssning. Bra spelat, sjunget, mixtat, bra allting. Har ingen konstruktiv kritik. Låter klart.

Leif:
Tjena!

Ok.  :) Ja, det kanske är dags för oss att nöja oss då och gå vidare till nästa projekt...kul att den gillas! Tack ska du!

Mvh/Leif

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion