Hej Emulator!
Har inte läst igenom tråden, så ha överseende om jag säger nåt som sagts redan!Riktigt bra komposition och skönt sound! Jag gillar det organiserade kaoset. Påminner mig lite om Death in Vegas!
Första tonen låter som en flageolett snarare än pianot! Medvetet?
Skönt pianointro! Jag skulle ha mixat det lite starkare, och lagt ett tempodelay på.
Slidegitarren känns lite stressig. Längre och lugnare toner med lite delay/reverb på, eller bort med den helt.
Ynots röst passar kanon! Galet bra inlevelse!
Ljudbilden är skön, men ibland saknar jag nånting i förgrunden...du vet lite av den känslan man får när rubbet passerat genom reverb. Kanske rösterna skulle kunna få komma lite närmare, framförallt i refrängen.
Industrivirveln är precis så enerverande som den ska vara. Jag älskar och hatar den (bra kommentar va?

)
Vid 02:43 är det nån frekvens i låga mellanregistret som resonerar lite väl mycket (tror det är gitarren)...men jag tror mitt vardagsrum hjälper till lite precis där också, för det är inte fullt lika farligt i lurar.
Vid 04:00 låter det otajt när körerna kommer in. Svårt att avgöra om det är dom eller gitarren som orsakar det.
Slutet är grymt! Gillar körerna och tugg-gitarren som tusan! Fast här skulle jag ha vänt på steken.. tempodelay återigen på pianot och toktorr gitarr.
Sista körklippet låter lite "läckigt"... typ som att man hör när kanalen går på...disten hjälper nog till också. Kanske hårdare gate eller nån klippredigering på den.
Summa summarum: Svinbra!