Forum > Demolåtar

TEMU: (silence the) echoes v4.5 (mastrad) med hellpiq+valdez!!!

<< < (2/17) > >>

Hellpig:
Vilken skillnad med sång på! Det blir en helt annan låt, jag tyckte den var bra utan sång men Ynot lyfter den till högre höjder! Som låt tycker jag den är skitbra, som man säger. Ljudmässigt är den bra men lite murrig bastrumma, i min lyssning i alla fall. Hade ni kunnat behålla den lika fet men lite mindre dominant vore ljudlandskapet vackrare i sin ångest. Dessutom är ljudbilden helt klart spännande, det låter mycket och händer mycket hela tiden, något ger lite av en utmaning för örat. Måste jag uttrycka mig så högtravande?! Det är en låt som om jag hörde på radion skulle kunna tänka mig att leta upp fler låtar med samma artist. Det blev en konstig mening men ni fattar nog. Bra jobbat!

equality:
Ja, ni får absolut fram jagad-känslan men det är inte direkt paranoia eller weirdofeeling jag hör utan mera en stressad och plågad själ som kommer till uttryck här. Det metalliska pålningsljudet gör verkligen sitt jobb och det ligger en skoningslös, obönhörlig, totalitär atmosfär över hela låten. Fascinerar och skrämmer på samma gång. Kanske är några grejor övertydliga som Fidden är inne på. Introt är verkligen skickligt gjort. Tycker definitivt att Tonys röst är för lågt mixad i verserna. Jag hör inte ett enda ord ordentligt här. I refrängen Take the weight osv funkar det bra.
Kul och lovande men en del att jobba med.

Emulator:
Hellpig:
Tack ska du ha för fin kritik. det är MÅNGA lager trummor på den hör, vilket bidrar till dynamiken men oxo riskerar att gröta till det. Virveln eller va kan ska kalla den kanske skal bakåt i mixen,.....kaggarna tonas ner....men det får bli lite senare. Vi vill ju ha lite ytterligare gitarrer oxo :rolleyes:
Kul att du nämner utmaning för örat. Det är kul, svårt och roligt att göra musik med såhär mycket element som konkurrerar med varandra. Kan bli bra eller bara grötigt. Men lite (mycket) mixjobb bör man få fram mer detaljer.
Tackar för den konstiga meningen också!

EQ:
Stressad och plågad själ, ja, positivt :) nackdelen med att posta tidigt är att man får skylla en massa saker på att inget mixjobb är gjort....;)  Men du har rätt, tony ligger alldeles för lågt, även om jag hör vad han sjunger ;) kan bero på de hundra lyssningar jag har kanske :)

Som sagt, hoppas det går från lovande till "bra" i nästa version :)

Tack bägge två för värdefulla kommentarer och lyssning!

valdez:
Det här var ju coolt!..dock vill jag höra ynots röst lite mer..just nu ligger den lite för lågt i mix..men det här blir ju kanon när det blir färdigt!
Bra jobbat!

Wernborg:
Det svänger katten. Grym låt.

Några saker jag tänkte på:
För låg sång
Fimpa slutet helt, det tar udden av känslan i låten när muisikskoleklass 1A kommer in där  :lol:
Lite för hårt processad sång, det blir svårt att uppfatta vad som sjungs.
Tycker att de utflippade gitarrfillsen också tar udden av jagadkänslan.
Hade gärna hört en bastrumma med spänt skinn istället för paradorketerns dito som ligger där nu.

Skön sång och skönt arr. Mmmmm.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion