Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Late spring

<< < (2/7) > >>

jay thomas:
Oj!  :)

Det har var riktigt bra! Känslan av Midsomer Murders infinner sig ganska direkt och stämning är vårlig och samtidigt lite "läbbig". Bra jobbat. Jag ska lyssna lite till för eventuella tips, återkommer.

Larsson:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.04.2008, 09:35:06 ---
--- Citat från: Larsson skrivet 30.04.2008, 02:20:04 ---hallå micael..
tycker att själva musiken i sig är fin..det som brister är de klassiska instrumenten de låter alla så vsti man kan låta
men det är juåandrasidan svårt att komma ifrån..
själv brukar jag föröska dölja vsti:erna bakom ett par spelade instrument.
men vändan är fin som sagt..kanske ett munspel skulle göra susen!! ;)

hare gott
/Larsson

(edit) gjorde en snabb test och kollade vad lite akustiskt plink kunde göra för helheten, men det vart väl inte så fantastiskt som jag hoppats på..men så här blev det iaf:
http://www.speedyshare.com/366791628.html
 :)

--- Slut citat ---

Tjena Larsson.
Länge sedan du hälsade på i mina trådar..Du har missat många pärlor. Nåväl,bättre sent än aldrig  :)

Den här då:
Ja vi har en mycket seg och långvarig vår här uppe..Så jag försökte återskapa lite känsla kring det..Jo det är ju vst förutom basen då..Gura är ingen dålig ide´,anammar nog det när jag glider över mot lite gladare vändor..Samt övertonsflöjt..Lyssna på "Crazy moves" :D Kanske även munspel och piano samt bas,så kommer jag loss ur vst fällan  :P :D

Kul att du tyckte om det.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

tjosan man..
ja..jag har inte vart så flitig forumanvändare överhuvudtaget den senaste tiden..så jag fär nog sätta mig ner & beta av lite pärlor ;)

hursomhelst..jag är inte så säker på att akustisk gitarr hör hemma på det här stycket
det jag gjorde var mer ett test för att se om det gick att ta lite fokus från midiinstrumenten..
vilket inte fungerade enligt mig..

den funkar bättre som den är..gillar iden om att gestalta årstiderna i följd, ser fram emot fortsättningen
 :)

Dividend:
Detta låter genomarbetat, och är en trevlig lyssning trots att den är lite kort (än så länge). Man kan nästan ana ett munspel bakom lead-violinen ;)

Väntar ivrigt på fortsättningen :)

Emulator:
riktigt snyggt!

med mer krut nerlagt på att avmidifiera (jaja, få det låte mindre vst :D ) detta så blri det snyggt. gillar tongångarna och arret väldigt mycket.

kul med en ny sida :)

PS: amma aoli? vad hände med den?  :unsure:

Harmonica mike:
Per:
Ja jag var liite orolig för din kommentar.. :) Det här är ju inte riktigt mina hemma marker.
Däremot så lyssnar jag mycket på klassiskt.Vuxit upp med en Fader som var en mycket skicklig violinist,så jag har fått min dos av klassiskt..Mycke Ungerska "Chardas",typ gypsy stuket..samt allt med violin på..Jag gjorde mitt bästa för att byta kurs,Otis Redding,Ike and Tina,Marvin Gaye,allt med soul i..Under tonåren rock,sen så upptäckte jag blues - och resten är historia.. :lol:

Denna kom till sent en kväll.Det saknas lite dynamik,samt lite för många stämmor som går samtidigt både på flöjt och cello.Lite uppstädning i mixen och en förlängning mot dur med nått enstaka moll utsprång så kan det nog bli en låt av detta

Fast denna får vänta,jag har andra och viktigare prioriteringar.. ;)

Mr Thomp:
Svårt att avmidifiera midit,som att klippa av strängarna på basen.. :lol: Du vet ju hur det är,man hör något i huvvet - sen så måste det bara ut..Annars ligger det där och maler som ett mantra och motarbetar andra ide´r..Lite av det drabbade "Amma ioli"..
Denna skall få lite puts och en durrigare förlängning som minner om sommar..Kanske med övertonsflöjt munspel ackegura å lite bas..Vi får se,jag väntar tills sommaren är här för att rätt känsla ska infinna sig.. :)

Tack till er båda för kommentarer.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion