Kontrollrummet

Sångare/sångerska sökes till hårdrocksprojekt

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Smurkas

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
  • If you can't play it, fake it
    • Visa profil
Hej. Jag och en polare har spelat in några låtar tillsammans i ett projekt och är nu på jakt efter en sångare eller sångerska. Vi är båda bosatta i göteborg så det är en fördel om du bor i området men det är inget krav. Du kommer ansvara för hela sångbiten, alltså både författandet av text och melodi.
Det är en jättestor fördel för oss om du har några inspelningsmöjligheter hemma eller bor såpass nära att du i sådana fall antingen kan komma till min hemstudio eller att vi kan använda en annan studio i stan. Då kan vi snabbt ta reda på om vi passar ihop och drar åt samma håll. Vår musik ligger inom hårdrocksgenren men vi drar även åt andra håll, själv lånar jag en del från funken vilket innebär att de flesta av låtarna är väldigt grooveorienterade. Musiken är kanske inte det du direkt tänker på när du tänker på hårdrock. Den sortens sound som vi satsar på verkar vara ganska sällsynt i Sverige. Om du vill lyssna på en av våra låtar innan för att se om stilen är intressant för dig så gå hit: Post Factum - Total Ripoff

Är du intresserad så tveka inte med att höra av dig! Det går bra att kontakta mig via mail på smurkas @ hotmail . com. Skriv lite om dig själv och dina intressen. Om du har sångprov och vill dela med dig så gör gärna det.


Med vänliga hälsningar, Marcus Dalgren.
« Senast ändrad: 29.04.2008, 08:23:00 by tsmalmbe »
If you can't play it, fake it


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
Hej,
jag är jättteintresserad av att sjunga för dig...
Måste man kunna sjunga eller räcker det om man kan nynna till Lilla-Snigel, förvisso mestadels otakt och väldigt svajjigt, men ändå.. ?.....

 :P

Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!