Forum > Färdiga produktioner

AssHunter - Nu Kommer Becka!

<< < (11/13) > >>

freddy:

--- Citat från: perrra skrivet 09.05.2008, 16:45:50 ---hehe :)

Det jag menar är.. Jag har åsikter som jag verkligen står för, kalla mig idiotisk, mediakåt eller vad som.. jag bedriver en verksamhet, och MÅSTE synas. annars är jag totally dead.. som alla blir i branschen om dom inte syns .

--- Slut citat ---

Det förstår jag absolut. Jag gillar inte denna del av branschen dock, fokus ligger på fel saker. Det är detta jag syftar på när jag säger att vi har olika åsikter. Jag gör musik som jag vill göra enbart för att jag vill göra den. Är helt bekväm med tanken att jag aldrig kommer spelas på radio eller nå någon större framgång.  

--- Citat från: perrra skrivet 09.05.2008, 16:45:50 ---Då säger en del här att "att synas är viktigare än innehållet"

Absolut kan det vara så.. jag har tex gjort många remixar på andra artisters låtar, som jag inte ens tyckt haft ett bra original, men jag har fått ut remixen, mitt namn syns, det ger mig cred och publicitet... Easy.
--- Slut citat ---

Detta förstår jag också. Som jag förstår det är du mer producent än musiker och då måste man ha en annan bredd, helt naturligt. Jag önskar dock att du var stark nog att välja det du SJÄLV gillade och att industrin tillät detta, gå emot strömmen lite. Men jag förstår att det är svårt, du vill väl få in pengar du med. Jag tror även att man kan förlora en hel del respekt om man marknadsför sig på fel sätt.

--- Citat från: perrra skrivet 09.05.2008, 16:45:50 ---Enkelt, och smart tänk enligt mig .
Istället för att gå nån väg som "KANSKE" fungerar .. så vore det väl idioti att inte utnyttja mina kontakter och försöka samla på mig så mkt jobb som möjligt.

--- Slut citat ---

Som sagt detta är ditt jobb, du måste överleva. Jag förstår självklart detta. Självklart ska du utnyttja precis alla kontakter du har, allt annat är bara dumt. Men du borde även kunna välja hur du marknadsför dig själv. Men det hela beror väl på vad ditt mål är. Jag har bara svårt att se meningen och värdet i det om man inte gör det man helst vill göra.

--- Citat från: perrra skrivet 09.05.2008, 16:45:50 ---Dessutom verkar ni referera från min hemsida? eller dom oseriösa låtar jag släpper.. men faktum är ju att jag aldrig släpper några seriösa låtar på internet överhuvudtaget, utan skickar dom till stockholm och warner.

--- Slut citat ---

Vi refererar till den del du postar här. Vi går på det du postar här. Det är väl det vi diskuterar. Om du nu gör några superlåtar som skickas till Stockholm har jag ingen aning om. Du väljer själv vilka låtar du lägger upp här och det är den delen vi håller oss till. Konstigt jag som hade för mig att du refererade till din sida rätt ofta... det var något med nedladdningar vad? :P

Sen vet jag att man kan ta sig fram på att göra respektfullt arbete, göra aktiva val. Men det är inte den enklaste vägen det förstår jag. Men så länge du gillar det du gör och tycker det motsvarar vad du vill göra så kan jag inte säga något om det.

Mikke:
Lyssnade på låten o tycker att produktionsmässigt låter det mycket Markolio. Som vanligt bra kvalitet om än plastigt sound. Men så ska väl denna genre låta? Sången är lite ojämn men i det stora hela övermixad. Om texten varit mer intelligent ihopsatt så hade detta kunnat vara vilken reklamradioplåga som helst. Jag tycker att texten är för RAKT på. Med ett sinne för finess kan du skapa eftertanke i dina texter utan att bli plumpig. Den här texten är som sagt lite amatörmässig. Du kan bättre än så.

I just denna genre är du väldigt duktig, Perra. In My Oppinion sitter du på rätt plats och gör rätt sak. Försök bara att utvecklas text mässigt så kommer du även fortsättningsvis att kunna fixa mat på bordet genom att jobba med det du älskar att göra, nämligen skapa musik.

/ Mikke

Frölle:
Fan vad alla reagerar dåligt här, är det bara för att låten handlar om en tjej ?
Jag tycker iaf att låten var skitbra, ser fram emot en mildare version.  :D
Men denna var riktigt bra

/ Frölle

mrdj:
Hej Perra.

För det första tycker jag det är roligt att du vågar göra din "grej" gällande låttexterna du skriver o framför allt musiken din!:-). Tycker dina två senaste låtar varit kanon! Speciellt denna, den gillar jag skarpt. Angående texten på just ordet "spräcka", kan väl ses som lite magstarkt kanske;-), men inget ändå som man inte kan ta med en nypa salt tycker jag B). Du skulle inte kunna tänka dig o göra en club mix på den? Typ en extended? :-) Skulle va super nice!

MvH/mrdj

Tant Fransa:

--- Citera ---Fan vad alla reagerar dåligt här, är det bara för att låten handlar om en tjej ?

--- Slut citat ---

--- Citera ---lite magstarkt kanske

--- Slut citat ---
Reaktionerna beror på att texten implicit legitimerar/uppmanar till sexuellt tvång/våld. Ingen frisk kvinna njuter av att gå sönder i underlivet. Tror man det har man en skruvad relation till kvinnor. "Lite magstarkt" är en underdrift.

Din text diskvalificerar låten för vidare analys för min del, trots att den sjungs på ärans och hjältarnas språk - västgötska.
Återkom gärna med en text som framställer dig i bättre dager än så här - detta måste vara ett misstag.

/Skövde-tant

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion