Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marrrushka - Contemplation

<< < (19/35) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 03.06.2008, 22:40:53 ---[img align=right]http://www.constructioncomplete.com/cc/images/items/b_DiamondConcreteChainSawsDiamondChainSawsGasPowered-PartnerHusqvarnaK950DiamondChainsaw.jpg[/img]Väldigt dundrande mix. Stråkarna striden väldigt med hmikes röst. Vokalerna är väldigt otrevligt dynamiska - fluktuativa. Rösten borde breddas på med en bra effekt. Stereobilden låter lite artificiell med vissa strings utbreddade extremt, och så rush-hour i mitten. En lättare och luftigare ljudbild skulle vara att föredra. Ingen riktig bas hittar jag heller, synthstråkarna fösöker kanske göra det. Rösterna borde balanseras bättre med varann, och möjligen panoreras lite kring mitten så att man kunde se tre personer stå i bredd, inte på varann. Körerna då hmike sjunger medsig själv är inte alls pannade så brett som de borde. Nu låter det dessutom som om vissa sångare skulle ha en strumpa på en SM58:a, och andra en Neumann.

Lyssna i lurar så hör ni också detta.

--- Slut citat ---

Tsm:
Bra feedback.Mixningen av sången tar jag på mig..Först hade jag en drös med stämmor som var pannade över hela fältet,på min sång..Skalade bort det mesta inför finalmixen glömde att panna ut de som blev kvar..Lätt fixat.

"rösten borde breddas på med en bra effekt"..Hur menar du? Delay,reverb,dubbning...?

Håller med om att sångdelarna är lite ojämt mixade volymmässigt..

Vem av oss har en Neumann? Förstår att det låter olika om våra sång prylar då det skiljer drygt hundra mil mellan oss..Tur att du inte hörde första och andra verren :D
När jag sjunger så här kraftigt,så brukar jag backa en bit - men då följer det med en bit av rumsljudet och jag brottas med betongväggar som jag försökt dämpa efter bästa förmåga..Menar du min eller Marias fil?

Dividend får ta det andra med dig,uppskattar verkligen att du lyssnade och kommenterade.

Mvh
Micael

Plinka:
Verkligen ett intressant och konstnärligt skapat verk detta! Mycket härliga sånginsatser också! men kanske ligger det nåt vad tidigare skrivits... lite dynamik skulle inte skada, en slags uppbyggnad under låtens gång! Men jag måste säga att ni verkligen presterat något eget !

Harmonica mike:

--- Citat från: equality skrivet 03.06.2008, 23:25:54 ---Ambitiöst verk som skall ha stor credit för sin originalitet och fina sånginsatser. Men sorry boys and girl - jag kan inte ta till mig detta  :o.
Får ingen struktur (jag har lyssnat några gånger), väntar på något tema eller melodi som skall ta tag i mig och det vet jag att ni alla är kapabla till. Uppfattar stycket som ett enda trevande efter ett mål som aldrig kommer. Sången ligger emellanåt dessutom väldigt nära kontrabasarna och det blir grumligt och grötigt.
Kanske är det inte jag som förstår stycket. Skall det ingå i ett större verk, en symfoni kan det platsa bättre i sådant sammanhang men funkar inte för mig så här. Gillar inte att vara negativ men själv uppskattar jag ärlighet mer än nåt annat i feedbacksammanhang. 

--- Slut citat ---

Eq då:
Jo men så är det,man behöver inte gilla allt.Bättre att säga vad man tycker det ger ju alla en chans att förbättra alstret.Möjligen så beror sång krockarna på att jag mixat vissa sång delar lite lågt..det är rätt ojämt i volym..Kan hända att jag borde skära lite botten ur min röst oxå då jag går väldigt lågt ibland..

Vissa gillar låten andra inte,,Jag får rysningar bakom nacken på vissa partier så jag får säga att jag gillar det.

Vi tar nog mixen på en runda till efter Tsm:s tips som var lysande som vanligt.

Tack för komment Mikey.

Mvh
Micael

Dividend:
PLinka: Dina tankar är mottagna :)

Eq: Tack för negativt inlägg ;) Ligger en del i det du säger om kontrabasarna..

Tsm: Dina tankar är satta under seriös observation ;)

Tack väldans för kritik alla!

Rattlesnake:
Då har jag uppdaterat mig på denna låt. Melodierna vill fortfarande inte landa riktigt, även om Marrs börjar fastna. Slutet hade jag inte hört förut, tycker det låter riktigt bra och häftigt att man kan ana sången långt bak.

Sången låter bättre överlag, men jag kan hålla med tsm om att det låter som olika mikrofoner, inte olika rum. HM har krisp och tydlighet, medans Marr är hårt skuren i toppen och det låter som läspljud på s:en.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion