Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat. Marrrushka - Contemplation
Dividend:
Såga på :)
tsmalmbe:
[img align=right]http://www.constructioncomplete.com/cc/images/items/b_DiamondConcreteChainSawsDiamondChainSawsGasPowered-PartnerHusqvarnaK950DiamondChainsaw.jpg[/img]Väldigt dundrande mix. Stråkarna striden väldigt med hmikes röst. Vokalerna är väldigt otrevligt dynamiska - fluktuativa. Rösten borde breddas på med en bra effekt. Stereobilden låter lite artificiell med vissa strings utbreddade extremt, och så rush-hour i mitten. En lättare och luftigare ljudbild skulle vara att föredra. Ingen riktig bas hittar jag heller, synthstråkarna fösöker kanske göra det. Rösterna borde balanseras bättre med varann, och möjligen panoreras lite kring mitten så att man kunde se tre personer stå i bredd, inte på varann. Körerna då hmike sjunger medsig själv är inte alls pannade så brett som de borde. Nu låter det dessutom som om vissa sångare skulle ha en strumpa på en SM58:a, och andra en Neumann.
Lyssna i lurar så hör ni också detta.
Dividend:
Ja, vad säger du Mike? :D
equality:
Ambitiöst verk som skall ha stor credit för sin originalitet och fina sånginsatser. Men sorry boys and girl - jag kan inte ta till mig detta :o.
Får ingen struktur (jag har lyssnat några gånger), väntar på något tema eller melodi som skall ta tag i mig och det vet jag att ni alla är kapabla till. Uppfattar stycket som ett enda trevande efter ett mål som aldrig kommer. Sången ligger emellanåt dessutom väldigt nära kontrabasarna och det blir grumligt och grötigt.
Kanske är det inte jag som förstår stycket. Skall det ingå i ett större verk, en symfoni kan det platsa bättre i sådant sammanhang men funkar inte för mig så här. Gillar inte att vara negativ men själv uppskattar jag ärlighet mer än nåt annat i feedbacksammanhang.
tsmalmbe:
Låten är ju definitivt ett original, så det skall ni givetvis ha plus för. Jag är dålig på att berätta att det jag inte klagar på i själva verket är bra...
Dessutom beklagar jag att jag inte tagit mig tid att analysera ert verk tidigare. Men ni brukar ju fråga då ni skall ha öron :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida