Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marrrushka - Contemplation

<< < (16/35) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Dividend skrivet 02.06.2008, 00:39:15 ---Hoppas du läser detta då. Omarrat har jag gjort, men inte på ett sätt som skall göra så sången inte passar. Har ingen verre med sång, fick aldrig ner waven du skickade ordentligt.

Det jag gjort är att ta bort klarinett och horn där sången är samtidig. Och istället låta höga stråkar spela saker och ting.

--- Slut citat ---

Perfekt då vet jag..glömde oxå tillägga att det låter ohyggligt bra nu!! Jag skall ta om några av mina mindre bra passager så får vi se hur det blir..Marr har skickat ny fil oxå.. :wub: Så det är  nära nu...
Höres i morgon då..

Mvh
Micael

cykeln:
I mina öron låter det som en ouvertyr till en opera av Ludvig van (eller hans kineskiska brorsa)
Mäktigt. Instrumentljuden är super!
Det är lite sorgset, mörkt .. man väntar på något .. ett utbrott?
Lyssnade oxå på mix3 men eftersom det jobbas på nya pålägg så väntar jag.
Men det kan blir riktigt maffigt detta!
Du kan verkligen måla bilder med dina orkesterverk!

Dividend:

--- Citat från: cykeln skrivet 02.06.2008, 11:36:58 ---I mina öron låter det som en ouvertyr till en opera av Ludvig van (eller hans kineskiska brorsa)
Mäktigt. Instrumentljuden är super!
Det är lite sorgset, mörkt .. man väntar på något .. ett utbrott?
Lyssnade oxå på mix3 men eftersom det jobbas på nya pålägg så väntar jag.
Men det kan blir riktigt maffigt detta!
Du kan verkligen måla bilder med dina orkesterverk!

--- Slut citat ---

Hej cykeln! Det var ett tag sen :)
Sångpålägg och så skall komma ikväll... Utbrott och beethoven? Tack för jämförelsen men är lite mer inspirerad av körtemat till Wagners Parsifal här, den växer och växer och tunnas sen ut till tystnad...
Tack skall du ha för comment!

Dividend:
Tankat upp färdiga versionen i trådhuvudet. (Kanske tas kineseriet bort de sista 2 minuterna. Men i övrigt helt färdig.)

Harmonica mike:
Jorå nu funkar det rätt bra..Lyssnat lite på "Kineseriet"..

Varför inte? Det är ju lite av ditt signum.

Annars så tackar jag för ett gott samarbete som dock tog lite tid..Men man rår ju inte över vårfloder och annat rackel..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion