Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat. Marrrushka - Contemplation
Dividend:
--- Citat från: Tokai skrivet 31.05.2008, 23:08:06 ---Denna har jag helt missat.
Har inte alls läst dom fem sidorna kommentarer utan bara tycker dirtekt:
HM sjunger underbart med sin baryton. Men i början låter han som om fått käken ur led. Stavelserna kommer inte fram. Men det det blir bättre sen. När Marru kommer in, ytterligare en baryton, men kvinnlig, blir det ljuv musik. Gillar när det sjungs unisont, som älskande par.
Tycker nog också att bakgrundsmusiken skulle vara lite mer återhållsam så att sångarnas melodier kommer fram bättre. På en del ställen i alla fall. Vad är det för en text? Självskriven eller?
Musik för själen, tack alla inblandade.
--- Slut citat ---
Ja har skalat ner sångpartiet nu. Tack för lyssning och uppskattande comment!
Texten skrevs avv Marrr och HMike!
Emulator:
ja, alltså....tycker det ljudmässigt låter skitbra nu. lite andefattigt utan melodier, men det skall ju på sång. kommer blir skitbra :)
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 01.06.2008, 20:16:01 ---ja, alltså....tycker det ljudmässigt låter skitbra nu. lite andefattigt utan melodier, men det skall ju på sång. kommer blir skitbra :)
--- Slut citat ---
Tror jag med. :) Tack för kommentar!
Harmonica mike:
Per,då har jag dragit ned den här verren..
Har du en version med det vi hade sjungit så här långt..typ en med sång waven på som jag skickade till dig i fredags? I så fall,skicka mig den..mp 3 duger..Gärna innan morgondagen då jag sparkar igång direkt jag vaknar..
Det gör det hela mycket lättare när jag skall lägga i de fungerande sångdelarna..Osäker på om du har arrat om i låten och då blir det marigt att synka in det vi gjort så här långt...
Mvh
Micael
Dividend:
Hoppas du läser detta då. Omarrat har jag gjort, men inte på ett sätt som skall göra så sången inte passar. Har ingen verre med sång, fick aldrig ner waven du skickade ordentligt.
Det jag gjort är att ta bort klarinett och horn där sången är samtidig. Och istället låta höga stråkar spela saker och ting.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida