Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marrrushka - Contemplation

<< < (14/35) > >>

mahan:
Tjou i operan!

Ett verkligt intressant alster  har fötts  på KR!
Kompet funkar strålande men nåt med sångerna som inte riktigt sitter...
Tror att det har med inspelningstekniken att göra, har för mig att denna typs sånginbandning inte borde göras med närmikrofonteknik. Är ju frågan om sång på stor estrad typ, så testa med att sjunga in på 1-2 m från micken kanske, eller tillomed längre. Och dom dubblerade stämmorna (som sjunger samma stämma) borde kankse panoreras ut. Och sångarna måste se sig själva uppträda på operahuset, jättesal behöver stora sånginsatser! :)

Melodi och stämmor verkar snygga annars, men soundet o ljudbilden måste fås till.
Bra jobbat gruppen! Knepigt med sång i denna genre, ge inte upp bara, vill gärna höra detta färdigställt!

h.  johan

Dividend:
Hej mahan och tack för råd...
Vi får se, tankar nog upp "finalen" för lyssning i och med detta inlägg (se nedan), ändringar kommer dock ske för att sången skall passa in.

Kompositionsmässiga comments mottages gärna på denna "grand finale" (bara ett utkast)..

mahan:
Oukki Per!

Som en snabb kommentar på finalen kan väl sägas.....not so good som tänkte mig.
Finalen ska väl vara nåt som växer och nästan exploderar mot slutet, detta händer icke nu.
Skitsnyggt arrat o lirat dock, och med great sounds...
Så nånting borde ske för att nå antiklimaxet där, mera pukor och höga strings, eller kommer det några tenorer eller en kör in...

Njutningbara sound hursomhelst, detta behärskar du suveränt! :)

h.  johan

Tokai:
Denna har jag helt missat.
Har inte alls läst dom fem sidorna kommentarer utan bara tycker dirtekt:

HM sjunger underbart med sin baryton. Men i början låter han som om fått käken ur led. Stavelserna kommer inte fram. Men det det blir bättre sen. När Marru kommer in, ytterligare en baryton, men kvinnlig, blir det ljuv musik. Gillar när det sjungs unisont, som älskande par.
Tycker nog också att bakgrundsmusiken skulle vara lite mer återhållsam så att sångarnas melodier kommer fram bättre. På en del ställen i alla fall. Vad är det för en text? Självskriven eller?
Musik för själen, tack alla inblandade.

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 31.05.2008, 22:19:13 ---Oukki Per!

Som en snabb kommentar på finalen kan väl sägas.....not so good som tänkte mig.
Finalen ska väl vara nåt som växer och nästan exploderar mot slutet, detta händer icke nu.
Skitsnyggt arrat o lirat dock, och med great sounds...
Så nånting borde ske för att nå antiklimaxet där, mera pukor och höga strings, eller kommer det några tenorer eller en kör in...

Njutningbara sound hursomhelst, detta behärskar du suveränt! :)

--- Slut citat ---

Vi får se efter sång är pålagd hur det blir. EFtersom låten är lugn, blir väl finalen därefter. Sant, mer pukor om de inte förstör stämningen kan funka. Högre bpm osv...
Tack för lyssning!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion