Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marrrushka - Contemplation

<< < (12/35) > >>

Rattlesnake:
Jag är lite kluven till stycket, om jag skall vara ärlig. Har väl en förutfattad mening hur en opera ska låta. Till det positiva hör sånginsatserna, och stråk och horn. Båda solisterna har imponerande vibraton! Det låter bättre om version 3, men det låter fortfarande som solisterna och orkestern är i tre olika rum. Orkestern låter väl skapligt "rätt" även om det är lite för blött för min smak, men det gör å andra sidan en del klassiska skivor också. HM: låter lite för mycket pop/rock-eq om sången för att det skall låta "klassiskt", skulle nog vinna på att ha med mer mellanregisterpuckel och inte lika brett i bas och topp. Marr: eq funkar men burkigt fortfarande. Låter nästan som att det är en effekt på, som ett chorus.

Det jag tycker inte funkar är främst melodin. Den "flätar" inte, har för stora tonhopp i en följd som känns improviserad. Den spänner sig över ett för stort intervall, HM:s högsta och lägsta toner låter lite ansträngda. Och dubbning känns liksom opassande för en opera  ;)

Klarinetten sticker ut, förutom att den spelar på ett sätt som en klarinettist skulle ha svårt för, så är en ton riktigt avvikande från de andra.

Trots gnället så gillar jag idén - kul med en opera.  :)

Harmonica mike:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 28.05.2008, 17:36:57 ---Jag är lite kluven till stycket, om jag skall vara ärlig. Har väl en förutfattad mening hur en opera ska låta. Till det positiva hör sånginsatserna, och stråk och horn. Båda solisterna har imponerande vibraton! Det låter bättre om version 3, men det låter fortfarande som solisterna och orkestern är i tre olika rum. Orkestern låter väl skapligt "rätt" även om det är lite för blött för min smak, men det gör å andra sidan en del klassiska skivor också. HM: låter lite för mycket pop/rock-eq om sången för att det skall låta "klassiskt", skulle nog vinna på att ha med mer mellanregisterpuckel och inte lika brett i bas och topp. Marr: eq funkar men burkigt fortfarande. Låter nästan som att det är en effekt på, som ett chorus.

Det jag tycker inte funkar är främst melodin. Den "flätar" inte, har för stora tonhopp i en följd som känns improviserad. Den spänner sig över ett för stort intervall, HM:s högsta och lägsta toner låter lite ansträngda. Och dubbning känns liksom opassande för en opera  ;)

Klarinetten sticker ut, förutom att den spelar på ett sätt som en klarinettist skulle ha svårt för, så är en ton riktigt avvikande från de andra.

Trots gnället så gillar jag idén - kul med en opera.  :)

--- Slut citat ---

Bra feed Rattlet.
Opera..Ja det hade jag inte i tankarna när jag sjöng in mitt..Dubbar på sången..Menar du mina stämmor?
Jag dubbar inte min sång,den håller bra som den är.Däremot så ligger det ett antal stämmor lite här och där.Givetvis skulle det vara snyggare om de sjöngs av flera personer,men det är lite tunnsått här med sångare som når mitt låga register. Jag kan hålla med om att jag växlar lite mellan pop/rock och renodlad baryton..Inte bestämt mig än för hur jag vill göra..Tenor höjder når jag inte med samma sångteknik som den jag använder i baryton omfånget av naturliga skäl.Därav genvägen via pop/rock uttrycket för att få till lite kör känsla..

Vi jobbar vidare med låten.Tanken är att få in bådas sång i samma rum,och orkestern på en stor scen.Vi får se om vi lyckas med det.Vidare så skall det bli ett snyggare slut på låten.Melodin uttalar jag mig inte om,men tycker ändå att vi har lyckats hitta en bra linje i Pers grund arr..Men men,vi donar vidare - skam den som ger sig  :)

Thanx för comment.

Mvh
Micael

Dividend:
Skulle kunna tänka mig att öppna upp hela arret, för baryton och alt i mitten. (Baryton ibland ned på basen.) Istället ha ett intro som fläskar på med klarinett, horn i mitten och sånt på 3 minuter. (Rattle har rätt i att den konstiga noten är... konstig. Klarinetten bör istället gå ned för att inte låta onaturlig. Även minskas i volym något)

Just nu händer för mycket, kanske  :P Kan tänka mig bara cello + höga violiner som komp + nån enstaka hornstöt som stödjer sången..
Tills slutet kommer alltså :) Som inte är med i nån version ännu.

Skulle viljia be HM om bara sången som wav, så jag har något att arbeta emot.. Men det får bli till helgen om allt funkar... :)

Rattlesnake:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.05.2008, 17:59:18 ---Dubbar på sången..Menar du mina stämmor?

--- Slut citat ---

Ja, jag menar att du sjunger stämmor med dig själv, på något ställe låter det unisont. Dubb var väl inte riktigt rätt ord...  :)

ynot:
DETTA VÄXER SOM FASIKEN TROR ATT HM SKULLE HÅLLA SIG I DE NEDRE REGIONERNA AV SÅNGEN UTAN STÄMMOR (IOFS GOS ) MEN MER HEL GJUTET MED BARYTON BARA ..opps un skyll när marsurka kommer in lukater det pg .. ovo o känns skit fint i växlingarna mella röster na o det lille stycket sitter fint osså divi. lite mer jobb så köper jag en låt :)

ynot

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion