Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marrrushka - Contemplation

<< < (9/35) > >>

Dividend:
Ok, Marr och jag har ett tema nu. DEt involverar en mer lättsjungen sångmelodi, så ni får luft, och dessutom en dialog mellan baryton och alt. Skall försöka hålla mig så osvulstig som möjligt när jag skriver min halva av texten, och även rensa bort de värsta ålderdomliga fraserna ur ordförrådet :D (Marr bollar tillbaka hennes del.)  Men det är inte lätt med en sån låt, den ber ju nästan om en sångtext på hexameter och gammelgrekiska :) (elelr nåt)

Förstår dock om du är mer upptagen av annat, som du skrev i mail. Håll mig gärna uppdaterad! Verkar galet det där.

Dividend:
Ok. Då bumpar vi. Mix 2 finns i trådhuvudet. Ladda hem och ge comments! :)

david.roennlund:

--- Citat från: Dividend skrivet 27.05.2008, 14:49:18 ---Ok. Då bumpar vi. Mix 2 finns i trådhuvudet. Ladda hem och ge comments! :)

--- Slut citat ---

Åh, vad bra det blir med Marre och Hmike  :wub:

sitter inte på bästa lyssningen men marres sångljud låter lite instängt... :unsure:
bara peta upp EQn lite så blir det super!

Denna blir verkligen bättre för varje verre jag hör, nu när marre satt sången ordentligt !

Hmikes baryton kontra marre blir verkligen bra!

divi: sjunger du också?

Skulle du kunna slänga upp texten?

0122 : när marre kommer in. för hårt klipp!

0138 : oboen? iaf rörbladaren som spelar slinga... den ligger lite högt, och är lite stötigt programerad (låter MIDI  :P )
Nej, men resten av orkesterarret låter bra, men detta blås låter inte så bra...

//david

jay thomas:
Spontant, väldigt mycket Chess över det hela, inte tonmässigt men stämningsmässigt.  :) Snygga harmonier, ball sång men någonstans saknar jag en stringens. Kan inte förklara det med ord, mer en känsla. Reverbet på Marr känns Gevaliaburk, gillar inte. Slutet kommer som en överraskning.

Gillar detta men vill ha ut lite mer.

Light Head:
Detta gillar jag, kanske lite kort? Hur skulle det vara om musiken får lite mer tid på sig att byggas upp i inledningen?

Rösterna passar riktigt bra och stämningen är genuint äkta!

Vill höra mer och längre, NU!  :-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion