Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat. Marrrushka - Contemplation
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 28.04.2008, 19:51:12 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 28.04.2008, 19:40:37 ---Fattar vad du menar, kan bli en väldigt trevlig "aria" som det ju heter, eller kan inte termerna här, finns nåt som kallas liedersång också
--- Slut citat ---
Ja just det, liedersång. Det är väl det jag sysslar med på stugan i samband med vedhuggningen i vedlidret, och då lider nog åxå grannen! :D
Skämt o sido, just nåt aria typ. Plocka bland gamla alster, så hittar du säkert text, eller så sätter du sångarna på press och låter dem producera både mellodi o text själva!
Men denna låt o dessa ideér får ni inte sumpa! (Bara för att ännu lite öka på pressen) :)
--- Slut citat ---
Att låta andra göra melodin och text här. Hmm, Bara jag vet ju vilken känsla som jag försöker återskapa dock. "Kontemplativt och intensivt intresse för nåt", drar inget exempel. Så skriver helst sångmelodi själv. Vad gäller texten, kan det bli problem att hitta nåt som skildrar det, och kanske svårt att skriva själv. Eller så får texten handla om nåt helt annat, är inte speciellt strikt av mig vad gäller sånt.
Faktum är att vem som helst får ge förslag på text, kanske t o m nån bättre textförfattare än jag ;)
Så om nån har förslag, shoot!
Light Head:
Helt sjukt bra!
Jag blir rörd och engagerad! Det är vackert och dramatiskt på ett ytterst behärskat sätt. HM's sång funkar ju riktigt bra. Det behöver filas lite på tajmingen i början, men det känns helgjutet!
Utan att ha tänkt något vidare kring detta så önskar jag med eftertryck att Dividend och HM färdigställer detta stycke!! (snälla)
Wernborg:
Riktigt spännande. Speciellt med sång på dina alster. Jobba färdigt den där sångmelodin nu - denna vill jag ha i bilstereon.
Dividend:
Light head: Tackar! Att jag färdigställer "stycket" behöver du inte be på dina bara knän om ;) Dels så är det mesta gjort vad gäller hur sången skall vara, vissa partier undantagna, dels så verkar sångarna engagerade bortom sans, vilket är kul!
Annars är det trist att jag på sistone haft en tendens att inte färdigställa låtar. (Ber allas vår Åsa om ursäkt för skogssången ;)
Wernborg: Kul med Dividend i andras bilstereor. Skall följa dina order ;)
Memphis:
Intressant detta. HM,s sång påminner om Enkh Jargal, en mongolisk sångare:
(1 min intro, obs, det där är inte övertons sång som rubriken säger utan helt vanligt sång fast med väldigt bredd omfång. :rolleyes:)
http://www.youtube.com/watch?v=HwANedEkqaY
:)
Mvh
Memphis
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida