Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat. Marrrushka - Contemplation
Dividend:
jag har varken spelat in eller klickat dem än :) Bara som jag hör i instrumentala verren, bibehåller vackerheten och "sprödheten" bättre :) hehe
Fixar det i veckan, håller ju på med 2-3 andra låtar samtidigt så...
Stajo: Tack för lyssningen. Dina synpunkter är mottagna :) Du har nog rätt..
mahan:
Tjou!
Tänkte redan skriva slutinlägget från mig men läser att ni ännu har förbättringsplaner!
Visst finns det allitid nåt att slipa på men slipa inte ihjäl låten för det. ;)
Och om ni hittar panoreingsknappen till sång o stämmor så använd den ordentligt. Låt HM stå på ena sidan och Marr på andra sidan av estraden, och stämmorna rejält utpanorerade. Finns det inte tillräkligt med stämmor så sjung in fler. Stämmorn gör detta väldigt mäktigt, inte alltså högt i volymen utan stort o brett på estraden.
Och så tycker jag mig höra en nynnande kör mot slutet, är det "riktig" eller en plugg? Hur som helst om ni har tillgång till riktigt körmaterial här så använd det, bara att nynna "mmmmm" i 10 stämmor, både HM o Marr tillsammans, och bred panorering.... Enkelt va........nå okei, ingen ska påstå att det är enkelt att göra musik! :)
Och du ser Per, inte ett ord om ackompanjemanget, så är nog ganska färdigt i mina öron, gott att lyssna på, men om du ännu har förbättringar så ska det bli intressant att få ta del av.
Såsom Mike sa, ge int upp ännu, gör detta helt färdigt fast det kan ta en tid till, detta är ju i varje fall den första av denna genre här på KR, så den blir grunden för kommande kompositörer! :)
Kör hårt!
h. johan
Dividend:
Mahan: Tack för dina synpunkter. Jag har som sagt förslag till sångmelodier, som nog funkar bättre till "ackompanjemanget". Om det verkligen är så, återstår att se dock :)
Tack för comment om panoreringar och annat! :) (Kören är en plugg)
Eddi:
Jag vet inte varför jag har en åsikt överhuvudtaget på detta som jag vet att ni verkligen arbetat med i ett antal månader men ni efterfrågade ju kommentarer så jag kan inte undanhålla er min kommentar.
I smådelar så kan detta betraktas som storslaget men sammantaget så är det inte ett verk som på något sätt kommer att gå till historien. Grundmaterialet är helt enkelt för tråkigt det händer ingenting varken musikaliskt eller vokalistiskt.
Det saknas brakes och innovativa utspel och intressanta utvecklingar för att göra stycket intressant. Ni har på något sätt snöat in påatt få vare del perfekt men glömt helhetsintrycket. Jag säger inte att man ska låta bli att försöka men av fem möjliga så blir detta sammantaget bara en etta från mig, sorry. Jag tror (och ästan vet) att ni kan bättre.
Eko
Dividend:
Eko: Tack för synpunkter.. Tror det hela blir en delad uppmärksamhet och inte fokuserat pga att sången lades på "efteråt". Ovanpå. För de flesta..
Tror dock man kan lära sig uppskatta denna också, även om jag tror att den ursprungliga stämningen gått förlorad nånstans på vägen.
Jag hade en dundermelodi som hade passat perfekt häromveckan, istället för den som finns där. Kan jag hitta den igen, så blir det förmodligen nya pålägg.. Annars inte :)
Tack för comment!
Nice övning och nice samarbete har det varit iaf :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida