Kontrollrummet

SoundSlope - Simple City

gäst · 13 · 2038

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Inspirerad av MaxB's hacienda tänkte jag göra något liknande.  :) Var ute efter en liten ödesmättad stämning, en ensam gitarr osv. Oj, vad iden var bra men någonstans på vägen gick jag vilse. Låten är inte usel men jämfört med grundiden och intentionen så blev det nog riktigt vilse i pannkakan.  :unsure: Till en början, lajnad akke, går fetbort. För det andra, spelet, mjanäeee mfl mfl. Resultatet känns som något slags pårökt jam från 70-talet.  :D
Å andra sidan kan det ju kanske vara bra att även publicera lite bloopers så här kommer min:

LÅTNAMN: Simple City (ordlek på simplicity)
ARTIST/GRUPP: SoundSlope
GENRE: Isolated tunes
LÅTLÄNGD: 6.05
KOMPOSITÖR: JT
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   

Tyck gärna till, konstruktiv kritik är alltid välkommet, även om låten är en liten "anka".  ;)


Redigerat: Efter ett antal lyssningar utanför studion, är jag ändå rätt nöjd med den.  :)
« Senast ändrad: 24.04.2008, 12:29:08 by jay thomas »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Skön början... Sci fi... Coolt sound här och var. Men jag associerar inte till nåt speciellt

Sen blir den lite seg, eftersom inget speciellt nytt händer, förutom det varierande plonket... Dagens konstruktiva kommentar ;)

Ah 4:20 kommer det in en annan "lead"... SKön stämning...

Film till eftertänksam sci-fi film...
https://soundcloud.com/user7789882


jay thomas

  • Gäst
Tack Dividend!  :)

Känns mao som det blir till att brodera lite i det händelsefattiga partiet. Ska om det blir någon gonggong eller annat skojsigt.

Tack åter för lyssning och kommentar!  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag tycker gura-ljudet är skönt på den här inspelningen. Lite trevande är det långa partier men det är en "ongoing process" det här.
Tack för att du bjuder på dina landskap!

Mer och mer känns det som att jag skulle vilja prova på samprojekt med dina fina ljudlandskap men jag törs knappt säga det, eftersom jag inte hinner med min egna projekten ens.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Skönt att du är så produktiv,jag har ingen som helst lust att göra musik nu...... :blink:
Vill hellre vara ute,eller bara sitta och spela till något trumkomp.Ljuset ute lockar och drar,att
sitta inomhus är skitråkigt......
skönt stycke,lite småmissar på gitarren,inget som drar ner,det är bara sån't som händer.... ;)
Jag kommer nog inte att börja på nått innan hösten. :P
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


jay thomas

  • Gäst
Jag tycker gura-ljudet är skönt på den här inspelningen. Lite trevande är det långa partier men det är en "ongoing process" det här.
Tack för att du bjuder på dina landskap!

Mer och mer känns det som att jag skulle vilja prova på samprojekt med dina fina ljudlandskap men jag törs knappt säga det, eftersom jag inte hinner med min egna projekten ens.

Tack MaxB!  :) Visst är det en process, därav beteckning rökigt jam.  ;) Du är välkommen till den ambienta världen på ön men vi får nog avsluta resp. projekt först.

Skönt att du är så produktiv,jag har ingen som helst lust att göra musik nu...... :blink:
Vill hellre vara ute,eller bara sitta och spela till något trumkomp.Ljuset ute lockar och drar,att
sitta inomhus är skitråkigt......
skönt stycke,lite småmissar på gitarren,inget som drar ner,det är bara sån't som händer.... ;)
Jag kommer nog inte att börja på nått innan hösten. :P

Tack Iken.  :)
Kul att du tycker att jag är produktiv, har knappt rört instrumenten i närmare två-tre veckor...  :o Nja, fingrarna och örat måste hållas i trim annars är åtminstone min startsträcka väldigt lång!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
detta låter riktigt bra.hur pårökt ochsjuttital det än må vara.

låten lyckas behålla mit intressen under hela sin längd :) bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


jay thomas

  • Gäst
Danke Schön Emulator!  :)

Får se om jag hitt på nå' mer med den.  ;)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hejsan!
Ja...om du jobbar lite mer med gurorna så tror jag den kan bli störtskön lyssning! Den låga gitarren- är den distad? Låter som blandning av dist o att det spricker?!  :)
Plinkar på en låt...


jay thomas

  • Gäst
Tack igen plinka!  :)

Låten får nog vila lite, var ett ögonblicksverk men den kan utvecklas!  :)


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Var han får till den den däringa JT och möää är det alls som man sä i småland! ;) :D
Låter filmiskt till tusen dags för för dej att gå in i filmbranschen vetja i alla fall låt mysigt skönt.  B)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Modern art alá JT!

Synthkompet får du ju alltid att funka, guran håller på att spricka ut som vårens första tulpan, inte riktigt färdig än. Du borde stryra gurans nivå med nån kompressor eller limiter artad plugg, nu sticker guran stundom ut för hårt och "stör" lite helheten. Snyggt o krispigt sound på guran dock!


yeah JT, kör hårt! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


jay thomas

  • Gäst
Var han får till den den däringa JT och möää är det alls som man sä i småland! ;) :D
Låter filmiskt till tusen dags för för dej att gå in i filmbranschen vetja i alla fall låt mysigt skönt.  B)

Tack P-O!  :) Hade tänkt att gå ut med kameran i skogen men har inte tagit mig tid till det än.

Modern art alá JT!

Synthkompet får du ju alltid att funka, guran håller på att spricka ut som vårens första tulpan, inte riktigt färdig än. Du borde stryra gurans nivå med nån kompressor eller limiter artad plugg, nu sticker guran stundom ut för hårt och "stör" lite helheten. Snyggt o krispigt sound på guran dock!


yeah JT, kör hårt! :)


h.  johan

Tack johan!  :) Jo, den måste "fipplas" lite med. Kommer väl på mig sittandes någon sen kväll igen.  ;)