Forum > Färdiga produktioner
JT&Marr -Fiilinkin
jay thomas:
Hade mycket lite tid över idag efter spackling. Hittade ett ljud i Kore Playern jag gillade, det blev en elektronisk låt. Tog totalt 14 minuter från ide till mp3, något slags all time low... Sedan om det är bra är en helt annan sak.
Trevlig lördag! :)
LÅTNAMN: Fiilinkin
ARTIST/GRUPP: SoundSlope
GENRE: Ambient Electronica
LÅTLÄNGD: 3.36
KOMPOSITÖR: JT
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Uppdatering 080501
Marr har lagt till ordlös sång. Första utkastet.
Fiilinkin ft Marrusckka
Uppdatering 080503
Lagt till lite saker, ändrat lite andra saker.
Fiilinkin ft Marrusckka
Uppdatering 080617
Lite nivåer och allmänna mixtrix
Fiilinkin Final
Dividend:
DEn är rätt så intressant, klart värt en lyssning till. Lyssnar medans jag skriver, så kommentaren blir väl därefter. Noterar att leaden i början låter lite som en anka :), när du spelar ett par noter snabbt. Den kommer tillbaka ca 2:00.
Snyggt på 15 minuter, mycket bra. Gillar.
De partier där inte "pseudo-stråkarna" är med, associerar jag till rapmusik utan rap ;)
Stråket funkar bra, väldigt snyggt. Nästan vackert, vilket ger en intressant kontrast till ankleads-rap-partierna :) Denna gång tycker jag kontrasterna glider över snyggt i varandra dock.
HElt klart en bra låt! Starkt jobbat..
Harmonica mike:
Tjabba JT.
Jag hinner inte med i din produktion..Det formligen sprutar ut låtar :)
Den här då,jo jag gillar gunget från basen..Saknar ett utflippat solo som lirar loss då grunden har potencial..Det finns några ansatser till ett sådant men...MERA!
Ger du denna lite tid så kan det bli riktigt läckert.
Mvh
Micael
jay thomas:
--- Citat från: Dividend skrivet 26.04.2008, 11:50:02 ---DEn är rätt så intressant, klart värt en lyssning till. Lyssnar medans jag skriver, så kommentaren blir väl därefter. Noterar att leaden i början låter lite som en anka :), när du spelar ett par noter snabbt. Den kommer tillbaka ca 2:00.
Snyggt på 15 minuter, mycket bra. Gillar.
De partier där inte "pseudo-stråkarna" är med, associerar jag till rapmusik utan rap ;)
Stråket funkar bra, väldigt snyggt. Nästan vackert, vilket ger en intressant kontrast till ankleads-rap-partierna :) Denna gång tycker jag kontrasterna glider över snyggt i varandra dock.
HElt klart en bra låt! Starkt jobbat..
--- Slut citat ---
Mangen Takk Dividend! :)
Blev inte så lite inspirerad av 1up och din franska låt. B) Rap, varför inte och sedan någon ödslig jojk på "stråk"-partierna.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 26.04.2008, 12:31:12 ---Tjabba JT.
Jag hinner inte med i din produktion..Det formligen sprutar ut låtar :)
Den här då,jo jag gillar gunget från basen..Saknar ett utflippat solo som lirar loss då grunden har potencial..Det finns några ansatser till ett sådant men...MERA!
Ger du denna lite tid så kan det bli riktigt läckert.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tack Micael! :) Sprutar kanske är en överdrift men dem kommer lite då och då, trots "du vet vad".
Får flippa ur när jag är lite mer trött, röjer i g:a kåken idag...
Vad sägs om ett distat munspel med eko? Låten går i C-moll.
Som sagt det tog 14 minuter så några till kommer jag lägga! :)
Emulator:
från hjärtat: leadsyntharna låter verkligen riktigt bedrövligt illa. DEt ambienta som senare tar äver är dock mästerligt. RIKTIGT bra. synd bara att leaden i början försöker ta ihjäl allt intresse för låten :D
Ta bort det vassa och behåll det snygga..........
mhycket bra jobb med den biten ;)
t
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida