Forum > Färdiga produktioner

Yllet - A place to call home

<< < (2/4) > >>

mahan:

--- Citat från: Yllet skrivet 26.04.2008, 11:18:37 ---mahan Angående ackorden vid 1:18 så har du "fel" ;) Det ska skära sig där, är fullt medveten om det. Det är ett D som blir ett D# (dim) till ett G.

--- Slut citat ---

JAg sa ju inget om att det var fel, det är bara nåt som skär sig i mina öron och låter ohjälpligt lite amatörmässigt, felspel/felslag även efter about .. 10 lyssningar. Men du är ju kompostitören och vet hur du vill ha det, din tanke med "Det är ett D som blir ett D# (dim) till ett G" fattar jag nog, men........utförandet är kanske för sofistikerat för mig :rolleyes:

Bra låt i varje fall! :)

h.  johan

Dividend:
Installationsmusik  :lol:  (Allvarligt, det låter bra i mina öron, det är bara den där opitchade orgelfan...)

jonnerstone:
Jag ska vara helt ärlig i min kommentar till denna låten.
Ändra INGENTING. Allt e bra, volymer, ljud, ackord ( Älskar dimmet ) sång. Allt. Jag lyssar väldigt mycket på dansk musik (Inte Dansmusik) och detta är så Danskt så jag får gåshud. Lyssna på Kasmir, Saybia och Sparklin' June så förstår du vad jag menar. Jag tar den här som den är nu och lägger den i min Mp3 spelare. För mig e den färdig. Bli inte chockad om du blir kontaktad av ett danskt bolag.  :P

Ha de bra!!

micke

Åsa:
 :wub:   jag stämmer in i jonnerstones hyllning!
Härlig vacker vemodig låt, jag älskar sången, vilken röst, vilken falsett.. underbart. Det där felackordet som inte är ett felackord gillar jag, ibland är det så klockrent när det låter "nästan fel" men ändå inte i ett ackord.. jag sjunger en låt med min sånggrupp där jag tar tonen (kallas sjuan?) som gör det där speciella, låter jättetrist om man INTE tar den tonen, den ska vara där bara.

Fjärde varvet på låten nu... blir bara bättre och bättre  :)

brynolf:
Jag stör mig inte alls på de där tokiga ackorden. Grymt snygg låt! Jag skulle sänkt orgeln nån liten Bel kanske, men vafan, petitesser...

Sången känns lite för melodynad för att kännas riktigt retro upptäcker jag efter några lyssningar. Här hade det inte skadat med lite falsksång.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion