Forum > Färdiga produktioner

Yllet - A place to call home

<< < (4/4)

Yllet:
jonnerstone Dansk musik... Alltid hört att danskar inte kan skriva låtar, men jag hade tydligen fel ;) Stort tack

Åsa Att en låt växer efter flera lyssningar är ju ett gott tecken. Kul att du gillar min falsett :)

brynolf Du har faktiskt helt rätt angående melodyne, den slår igenom lite för mycket på några ställen, får nog ta o processa om den. Det ska nog vara lite svajigare, melodyne har ju en förmåga att släta ut tonerna, som passar bättre till en viss typ av musik. Tack för inlägget

Wernborg Tack werne! Du var inte negativ idag, det måste vara något riktigt positivit ;)

Stajo Får ta o putsa orgeln lite. Sänka nån db samt skita ner lite till... Låten är inte direkt sorglig, eller jo det är den kanske, men jag blir nog mer hoppfull än sorgsen när ja lyssnar på den. Tack för att du tog dig tid.

Stort tack till alla som lyssnat, bra inlägg!

/Jon

Wernborg:
jag försöker alltid säga vad jag tycker. hoppas det är värt något. men du, jag gillade ju Butterfly också. det är ju två i rad :-)

mvh / Stefan

jonnerstone:

--- Citat från: Yllet skrivet 27.04.2008, 12:30:35 ---jonnerstone Dansk musik... Alltid hört att danskar inte kan skriva låtar, men jag hade tydligen fel ;) Stort tack

--- Slut citat ---

Danmark har världens bästa rock/pop scen!

Har du inte hört dom så har du en hel uppsjö av grymma band att upptäcka  :) Jag blir nästan lite avundsjuk :P

Här har du ett gäng utan inbördes ordning(och jag lovar att det är värt att kolla upp) Kashmir, Tim Christensen ( även Dizzy mizz lizzy), Saybia, Mew, Carpark North ( Kent snodde Carpark Norths producent joshua på sin nya platta Tillbaka till samtiden), Sparklin' June för att nämna några.  :)

Grym låt i vilket fall  :D

Emulator:
jag tyckekr detta är nära nog perfekt. jag tror du uppntt exakt det du ville ha. jag hade gärna slängt på mer svaj på bandarn och en skitigare orgel.

kalas!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion