Forum > Färdiga produktioner

mahan - BOOGIE WOOGIE

<< < (8/19) > >>

mahan:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 03.05.2008, 23:42:05 ---Här drar det på...sånt sväng vill man ha omkring sej, sköna stämmor och härligt munspel kan aldrig bli fel :D
Tack för det!
/Marr

--- Slut citat ---

tackar Marr!
Konseptet är uppsuget, munspel o sköna stämmor,
månne det inte uppkommer mer runt detta snart! Kula att du gillar! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 03.05.2008, 23:56:23 ---Ja för fan!! Goa körer, och jag gillar det lite stök rökiga soundet. Håller dock med Wernis till 100%. Låten skulle bli ännu vassare om det tokades upp lite. Sen vet jag inte om det är meningen att det ska svänga i dynamiken om sången. Det kanske tillhör genren, men ibland drunknar den lite i musiken och ibland sticker den ut bra. Borde kanske automatisera sångvolymen och/eller komprimera mer.
Shysst låt iaf!!
Micke

--- Slut citat ---

Tjlou Mikke!
Har haft låten på tork, enligt The Master Wernborgs recept. Och ni har nog bpåda rätt att det ligger lte väl dansbandsreverb i alstert. Följande version hamnar kanske på färdiga sidan och kommer att vara torr som en spåna! :lol:

Tacksam för snygg respons Mikke! :)

h.   johan

IKEN:
Bra låt,lite mörk mix dock,låter instängt.........
Inte så att det grötar,men det är på gränsen..........
Munspelet distar här hos mej? ska kanske vara så.
snygga stämmor,denna hade jag lätt kunnat ställa upp med baslir på. :)
Men,ljudet är inmufflat och instängt,exakt det jag ofta får kritik för :P
låter mycket Status Quo,och vad kan vara bättre som referens än dem?
Keep It Up!!!!

mahan:

--- Citat från: IKEN skrivet 04.05.2008, 13:08:13 ---Bra låt,lite mörk mix dock,låter instängt.........
Inte så att det grötar,men det är på gränsen..........
Munspelet distar här hos mej? ska kanske vara så.
snygga stämmor,denna hade jag lätt kunnat ställa upp med baslir på. :)
Men,ljudet är inmufflat och instängt,exakt det jag ofta får kritik för :P
låter mycket Status Quo,och vad kan vara bättre som referens än dem?
Keep It Up!!!!

--- Slut citat ---

Tacka IKEN!
Skall försöka hitta dynamikknappen, för det är så sant att det låter för kompakt nu. Försökte lätta upp situationen med att öka på reverb och ambience men det blev svenstoppen med och gröten försvann inte. Ska koll EQ:na och om nån kompfressor blitt på i misstag nånstans. Munspelsdidtet kommer från Boden, för mig funkar det, vet ju när HM kommer upp i varv så ligger blåsverket på smältningsgränden! :D

Tackar IKEN för bra respons och upphöjning, SQ, värmer! :)

h.  johan

Wernborg:

--- Citat från: IKEN skrivet 04.05.2008, 13:08:13 ---låter mycket Status Quo,och vad kan vara bättre som referens än dem?
--- Slut citat ---
Allt ?

:lol:

Sorry, kunde inte låta bli.....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion