Forum > Färdiga produktioner
mahan - BOOGIE WOOGIE
jay thomas:
Jodu mahan! Detta rockar helt klart! :)
Dock tycker jag att kompguran ligger i en mycket lätt baktakt vid ett par tillfällen, haltar lite där. Möjligtvis att munspelet och gitarren tävlar om utrymmet, frekvensmässigt här och där. Nu är min lyssning inte världens bästa ska tilläggas.
Men annars påminner låten mig om 70-talets Status Quo och teckningslektionerna. ;)
IKEN:
Bortsett från det faktum att basen(som bör vara grunden i musik som denna) inte hörs så där vidare värst......
förutom det ,bra låt,lite inmufflat ljud,trång ljudbild,men inget som stör.
munspel+ bas kunde gott ta mer plats i ljudbilden............ :)
bra låt!!!!!!!! :D
mahan:
--- Citat från: jay thomas skrivet 27.04.2008, 21:49:34 ---Jodu mahan! Detta rockar helt klart! :)
Dock tycker jag att kompguran ligger i en mycket lätt baktakt vid ett par tillfällen, haltar lite där. Möjligtvis att munspelet och gitarren tävlar om utrymmet, frekvensmässigt här och där. Nu är min lyssning inte världens bästa ska tilläggas.
Men annars påminner låten mig om 70-talets Status Quo och teckningslektionerna. ;)
--- Slut citat ---
Danke JT!
Egentligen så finns det två kompguror och så en gura som lrar enbart ensträngad riff, och då kan det säkert stundom låta lite halt, skyller på speltekniken som inte är den bästa....
Och visst ska det låta lite SQ när man "växt upp" tillsammans med dem, 70 o 80-talet rulez! :D :P
Tack för lyssning o kmomment JT!
h. johan
mahan:
--- Citat från: IKEN skrivet 27.04.2008, 22:11:39 ---Bortsett från det faktum att basen(som bör vara grunden i musik som denna) inte hörs så där vidare värst......
förutom det ,bra låt,lite inmufflat ljud,trång ljudbild,men inget som stör.
munspel+ bas kunde gott ta mer plats i ljudbilden............ :)
bra låt!!!!!!!! :D
--- Slut citat ---
Tjou IKEN!
Kul att du gillar, o basen den sköna... tyckte jag sparkade upp den ordentligt i senaste mixen, men ska ge den ytterligen en spark till då. För basen spelar faktiskt, som du åxå säger, en betydande roll, den kör ett eget, lite rifftyps bas, genom hela låten. Ska kolla över dynamiken åxå, och försöka få bort "mufflet" :)
Tackar för lyssning o bra respons IKEN!
h. johan
Plinka:
Hehe! Javisst påminner såna hära låtar om lastbilschaffisar! Som vanligt gott sväng o medryckande , jag har inget emot körer på sån här blues, o de bästa av allt e väl munspel o orglar å sånt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida