Forum > Demolåtar
funky monk: Orange Funk
funky monk:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 25.03.2007, 21:29:55 ---Det är bättre. Men varför lägger du inte sången så man hör vart du är på väg? Även om det bara är slasksång.
Skall inte kompgitarren panoreras ut och lämna plats för sången?
En rytmiskt rätt lugn orgel kunde kanske vara något?
--- Slut citat ---
hmm.. kanske ska damma av B4:an och gå loss lite. Anledningen till att jag inte har sång på är att jag själv inte har rösten till att göra det. Har kontaktat några som kan hjälpa mig med det dock så jag räknar med att slänga på det rätt snart. Har du lust själv (eller nån annan för den delen) så samarbetar jag gärna
DåligtGehör:
--- Citat från: funky monk skrivet 25.03.2007, 21:56:44 ---
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 25.03.2007, 21:29:55 ---Det är bättre. Men varför lägger du inte sången så man hör vart du är på väg? Även om det bara är slasksång.
--- Slut citat ---
hmm.. kanske ska damma av B4:an och gå loss lite. Anledningen till att jag inte har sång på är att jag själv inte har rösten till att göra det. Har kontaktat några som kan hjälpa mig med det dock så jag räknar med att slänga på det rätt snart. Har du lust själv (eller nån annan för den delen) så samarbetar jag gärna
--- Slut citat ---
Om jag hade lust skulle du snart känna olust :ph34r: så illa är det.
mahan:
Definitivt går vi åt rätt håll!
Skulle skruva trummorna lite tajtare, mer passande till den aningen funk-betonade låten. Säg åt EZ att han skruvar ner lite på overheaden eller room mikkina. Och mera botten i basen så slipper vi "klenheten" som nån annan också nämnde. Gillade gitarrmixet vid 0:31-0:40, mera sådant, och wahwahen funkar fint :D
Och sen SÅÅÅNGEEEN, fort in i studion med solisten :P
h. mahan
funky monk:
version 3: http://www.speedyshare.com/505980391.html
Då ska vi se...
blev inspirerad och gjorde om trummorna. Lite mer funky känsla på hihaten och några fills här och var som piggar upp det hela lite. Ironisk nog låter hihaten som i "funky monks" nu :D
Nu var det inte meningen att jag skulle börja mixa än, men för känslans skulle lade jag lite reverb på virveln för att få det där lite tyngre ljudet. Men som sagt jag sparar gärna kompressorer, panorering och annat gott till själva mixningen.
funky monk:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 25.03.2007, 22:00:42 ---
--- Citat från: funky monk skrivet 25.03.2007, 21:56:44 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Om jag hade lust skulle du snart känna olust :ph34r: så illa är det.
--- Slut citat ---
:D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida