Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - The Worlds shortest swing.
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 22.04.2008, 22:59:49 ---Inte läst några comments. Låter lite som nåt latinamerikanskt indiangrupp jag har på vinyl, fast uppjazzat och åt det frenetiskt sökande hållet. :) Gillar flöjtljudet!
--- Slut citat ---
Hej Per.
Testade lite lir med min flöjt av koppar rör..Jag tycker den blev renare än plastflöjten.Nu skyller jag bara på "flöjtisten"..
Låten som sådan är väl ingen höjdare,mer ett frenetiskt jam som du skrev :D
Nåväl,tack för kommentaren.
Mvh
Micael
MaxB:
Vicket gung!
Redan första tre tonerna är kanon!
Kan du ge länken till flöjtbygget igen? Kanske är fler än jag som blir inspirerade att sätta igång och bygga en till sommaren.
Var det Jay Thomas som började med flöjtskapandet här på kontrollrummet? En stor eloge till den som inspirerar till sånt här.
Det låter underbart gött om ditt spel. Låter som du spelat flöjt i många år! :)
Hellpig:
Frenetiskt gung var det, ja! Kul att höra men det kändes ju lite jammigt. Tycker det är juste tutat i luren! :)
Harmonica mike:
MaxB:
Thanx man,jo det var Jay Thomas som publicerade länken till youtube här.Han har också byggt några stycken,skitkul bygge detta och väldigt enkelt.Jag startar en separat tråd under instrument bygge med länken till youtube inklistrad och lite sidotips som jag lärde mig på vägen..
Denna typen av flöjt har fasta toner som man frambringar med olika lufttryck,tränar man lite så hittar man snabbt 6-7 toner som funkar bra.Tar man sen upp hål på den,ja då får man ett gäng till..Kul att du gillade det,och tack för att du tyckte om mitt lir.
Hellpig:
Jo det är ju lite jammigt med massor av missade toner.Jag släppte igenom det så att ni skulle få en uppfattning om vad som går att göra med denna flöjt.Jag tycker den passar bra till lite jazzigare arrangemang,dock har jag stora brister arr tekniskt i den genren - jag är ju en bluesman.. :)
Nåväl,stort tack för att du gillade mitt lir.
Mvh
Micael
Marruschkka:
Kopparn rules :P
Det hörs att den här är mer lättblåst och variationen blir så mycket större, det beror säkert på att du har fler toner att tillgå här oxå. Soundet är finare på denna.
Med den här kan du göra mirakel i ditt fortsatta musikskapande ;)Så trevligt för oss alla!!
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida