Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake & Marruschkka - Red Book
karl:
schysst låt och bra sång får lite Christine Mcvie ( hette hon så) vibbar och skönt med sång i det låga registret dock vore det läge att sången kom upp lite grann....skönt feel...
Allt gott / karl
Marruschkka:
:wub:
Ojsan...en liknelse till Procul Harum´s sångerska...nu niger jag ordentligt, tackar för det, har inte lyssnat såå mycket, men jag gillade dem, det jag har hört :D
Tack för det!!
/Marr
mahan:
Tjou Skallran o Marr!
Riktigt snyggt samarbete, eller egentligen skitsnyggt. När Rattlet kan göra musik o Marr kan sjunga så bara blir det bra.
Kompet sammanställt av allla ingredienser som hörde till på 80-talet. Waugitarr, blåsare av alla slag, gängad walking bas, bas saxen sjukt snygg. Trumsoundet e snyggt. Basen dundrar lite mycket om nåt minus ska plockas fram.
Marr hon kan sin sak, en av KR:s mer personliga sångsolister,
det är ju inte bra att jämföra men en sångerska som sticker upp är faktsikt Eva Dahlgren....
Och stämmorna sitter bra!
Lite kunde mixen skruvas på, lite mer dynamik, och lite mer balans på sången, stundom blir den lite hög o stundom försvinner den.
Snyggt jobbat båda parterna! :)
h. johan
Emulator:
jag gillar inte trummorna. de är inte dåliga, men allt annat är så jäkla super att trummorna låter tråkiga. kanske testa att sitta och peta velocity level på varje jäkla hihat o virvel? :)
nå. övriga insatser tycker jag är jätteproffisga. sången låter fantastiskt bra, kanske något för försikitg som wernborg skrev nånstans. på de högre tonerna då ökar intensiteten fantastiskt i sången. hellre då en plattare sångmelodi för att få fram trycket, och för att kunna transponera upp lite.
nåväl. sången behöver lyftas upp lite i tydlighet i mixen, det är det enda jag egentligen rent sakligt kan gnälla på :D
skitbra killar och tjejer!!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida