Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake & Marruschkka - Red Book

<< < (4/5) > >>

Tokai:
Oj lite pinsamt här Marruschkka. Du sjunger i sån låg oktav att jag trodde det var en mansröst. Är detta din normala sångnivå? Får mig att tänka lite på Anita Lindblom, du vet Sånt är livet. Hur vore det om du drog upp sången en oktav i refrängen eller i versen efter det lilla breaket/solot? Alltså, det är jättebra sång :rolleyes:

Ang virvelslagen menade jag nog 4-delar på kaggen. Räknade fel.

Yllet:
Hur bra som helst. Lite stifft trumkomp kanske, men överlag soft sound och bra gung. Blåssamplingarna håller väl skiftande kvalité, men funkar fint i sin helhet.

/Jon

Marruschkka:
Tokai:Jaduuu...det beror på vilken låt jag sjunger på-är rätt flexibel så.Här tyckte jag det passade med en mer cool tonart, dessutom vill jag att min överstämma ska på (och den blir inte lika bra om jag höjer), och då får detta bli en bra kompromiss där jag ändå trivs ;)

Anita Lindblom ja-jag brukar sjunga "Sån't e´livet" när andan faller på och det brukar gillas :P

/Marr

MaxB:
Skönt avspänt gung här. Tåget tuffar på. Associerar till verserna i låten med refrängen: "C'mon baby lite my fire". Inga dåliga associationer. En låt som inte dör i första taget!

Jag gillar det lite muffliga ljudet i basen och även blås-fyllnaden. Tycker att helheten är tillräckligt luftig. Gillar allt!

Rattlesnake:
Hej MaxB!

Ja, lite Doors kanske det blev där. Jag gillar att spela bas långt upp på halsen, det kanske har märkts... Mitt favvoljud och favvospel är på Beatles' "with a little help from my friends."

Yllet,
Tack för de orden! Det kändes väldigt smickrande att läsa det, dina produktioner är ju i nära på världsklass. Apropå blåset, jag har spelat trudelutterna på keyboard, de är alltså inte samplade fraser. Om det inte låter naturligt så beror det nog mer på mig än på ljudbankerna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion