Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake & Marruschkka - Red Book
stajo:
Tycker det är en helcool låt, snyggt arr och snyggt sjunget.
Häftiga ljud som jag gillar...
Det händer så mycket i det frekvensbandet där rösten ligger så den försvinner lite ibland. Hitta på något för att få fram den mer ;).
Bra jobbat båda två.
Dividend:
Bra samarbete, mycket trevlig låt! Rösten är så bra att den borde framträda bättre ibland :) , som stajo sa ovan...
Tokai:
Bra sound överlag. Vissa instrument drunknar lite i refrängen, men det är ok om det ska va lite live känsla.
Blev beskviken trodde Marruschkka skulle sjunga huvudstämma :( Men Ormen gör det rätt bra ändå :P
Trummorna helt fel. Virveln ska vara 8-delar. Och baskaggen i synkoper - från 1:an räknat. Kanske inte hela tiden men nästan. Dessutom är det dom otajta emellanåt. (Ska jag säga - mr Otajt!)
Låter ibland lite Orup (är det bra? vete fan) Inte svart soul direkt.
Gillar trumpeterna i refrängen
Precis i slutet stannar det upp och där tänkte jag mig ett parti som tar ner allting till halvtempo innan det börjar om på nytt - men där slutade låten. Synd.
Gillar soul :)
Marruschkka:
;)
Rolig kommentar, men jag är med-faktiskt :P
/Marr
Rattlesnake:
OK Stajo, Dividend
så sången dränks av instrument med liknande frekvensinnehåll och vice versa? Ja, verkar stämma. Speciellt refrängerna lider av detta. Undrar hur man bäst fixar detta. Är det att skapa utrymme med EQ, kika på panoreringarna eller lätta på komprimering/limiter? Jag får testa lite. Tack för era öron. :)
Tokai, Jag sjunger bara motstämmorna innan refrängerna ("It happend before") och lite ahh på slutet.
Virvel på åttondelar blir tågtrummor, men du kanske menar hihat och virvel som gör spökslag? Typ "Sweet soul music"?
Halvtempo är ingen dum idé, det saknas någon typ av variationselement i låten. Vi får se, det kanske blir en förlängd version... ;) Tack för utförlig kritik. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida