Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake & Marruschkka - Red Book
Rattlesnake:
LÅTNAMN: Red Book
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake & Marruschkka
GENRE: Soul/pop
LÅTLÄNGD: 4:08
KOMPOSITÖR: Rattlesnake
PRODUCENT: Rattlesnake
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
En låt som jag har skrivit på beställning från Marr, som vill ha nåt "souligt". Har varken gjort låtar på beställning eller i den genren förut...
Vi tar gärna emot konstruktiv kritik på insatserna!
jay thomas:
Hola!
Skön låt, bra drag i det hela. Känns som en kombination mellan Beatles och Austin Powers stämningsmässigt. Basen påminner mig om Obladi Oblada, kalasbra! :) Saknar lite stereobredd, tycker att det är lite för grötigt i mitten bitvis även om det breddar till ibland. Schnyggt arr, grym gitarr! :wub:
Helheten känns alldeles utmärkt dock, rasande snyggt utförd beställning! :)
Dock börjar jag fundera om Marr skulle behöva byta mik eller åtminstone testa en annan, jag saknar brilliansen i rösten som jag tycker bör finnas där, även om det är väldigt souligt altigt... Sången sitter som en räkmössa men det är något jag saknar rent ljudmässigt.
Mina fem ören.
Harmonica mike:
Japp,skit skön låt.
Bra insatser av båda.Hittar inga direkta mix missar,Jag tycker att det låter bra.
Svänger gott detta.
Mvh
Micael
johan s:
inte min bag av musik men oj vilken röst helt underbart
Åsa:
:) Att det här är Marrusckkas hemmplan visste jag sen förut men det verkar även vara din Rattlesnake!
Jätteskön låt! Håller med föreg kommentarer om sången, den behöver få komma upp ur musiken.. det är lite dovt och långt bak nu. Upp i volym? och mixa den så den blir "lättare", hur vet inte jag ;)
Supersjunget och mkt bra låt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida