Kontrollrummet

Finns det ngn demo version av Pro tools?

gäst · 7 · 6765

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

10th finger

  • Gäst
Hejsan.
Har hört så mycket gott om Pro Tools under alla år som jag sysslat med musik.
Men jag har aldrig använt det.
Nu undrar jag om det finns någon demo version av Pro tools så man kan testa lite och se om det är något som kan passa mig.
Har sökt på alla möjliga ställen på det ökända internet men ej hittat något.
Finns här någon som kan hjälpa mig?
//10th finger


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Hej!

För att kunna köra proTools måste du ha hårdvara från digidesign, eller M-audio (i det fallet får du testa m-powered protools)

Kolla Mbox beggat på blocket, en femtonhundring eller så!

Alt Mbox2 mini för 2995 tror jag.


Så, nej, det går inte att testa en demo utan att ha hårdvara,!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


10th finger

  • Gäst
Hej.
Tack för det snabba svaret Emulator.
Får väl införskaffa mig en Mbox så jag kan testa det då.
Ha de bäst
//10th


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tänkte inte riktigt på det  :blink: jag ANTAR det, eftersom digidesign svara varje fråga med "no, beacuse the platform is so integrated in the hardware...."

men värt att kolla upp?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Men är det verkligen något i din nuvarande DAW(o ljudkort) som du inte har och behöver som finns i Pro Tools med dess hårdvaror? Jag menar, känns lite onödigt att slänga ut 2 lakan på hårdvara för att testa ett program du hört gott om men egentligen inte behöver.. Det är säkerligen ett utmärkt program och om din ekonomi inte har ont av det så är det ju lungt förstås. :) Annars kanske du känner någon som använder det och kan låna hem nått.  :rolleyes:

Mvh

Memphis

Tillägg Jag skulle testa en demoversion av Protools för en tid sedan och då behövde jag iaf ha deras produkter för att kunna använda det.. så det sket sig..  :D Är helnöjd me Cubase iaf.
« Senast ändrad: 17.04.2008, 01:07:29 by Memphis »


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Pro tools mpowered går att köra som demo. Eller måste man ha ett m-audiokort för den med?

Är det inte så enkelt att m-audio korten även säljs utan mjukvara och därför finns en demo av m-powered..? Köper man Digidesigns ljudkort så ingår ju altid mjukvaran (ProTools). Summa sumarum: du behöver m-audio kort för att köra m-powered demo.

Förr i världen fanns en demo av Protools LE, ProTools Free hette den. Som vanliga fast bara åtta spår max.
http://soundcloud.com/samsas-violin


Aettan

  • Gäst
Det är riktiga grejor eller hårdvara där det ingår Protools M-powered som följer Maudio prylar eller om du hittar det gamla 8 kanals Pro tools LE som gäller, tror det var en Win 98 version. Jag kan ha den liggande på min Win 98 dator men kan inte lova att den finns kvar. Kan kolla om du är intresserad men det är ju  en riktig blöjversion som inte har någon relevans i dagsläget.