Kontrollrummet

Autotuner

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad antepop

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Om jag vill ta bort autotuner på  ett spår hur gör jag då?


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
eh...har du bara spåret som wav så känns det lite hopplöst? har du kvar orgnaltagningen?

ge oss mer info
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Lättast är väl att knäppa av inserten i diit program där du mixar. Har du brännt fast effekten (processerat den) eller ännu värre haft den på inspelningskanalen vid inspelning, och inte har det oprocesserade originalet är du fullständigt utom allt hopp.

Sjung på nytt.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad antepop

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Lättast är väl att knäppa av inserten i diit program där du mixar. Har du brännt fast effekten (processerat den) eller ännu värre haft den på inspelningskanalen vid inspelning, och inte har det oprocesserade originalet är du fullständigt utom allt hopp.

Sjung på nytt.


 :wacko: ja man lär sig av misstagen....(processat jag) man ska göra på annat sätt alltså....


freddy

  • Gäst
Nu vet jag inte om jag förstår dig korrekt, men du ska nog helst spela in sången med så lite effekter som möjligt. Alltså så nära original som möjligt. Sen kan du lägga på autotuner i mixen t.ex. Samma gäller väl all inspelningsmetodik, lägg inte på något som det finns en chans att du kommer vilja att ändra vid ett senare tillfälle. Omtagningar är jobbigt :)


Utloggad tsmalmbe

lägg inte på något som det finns en chans att du kommer vilja att ändra vid ett senare tillfälle.

Och detta är lärdomen i denna tråd som alla skall ta med sig!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad antepop

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
lägg inte på något som det finns en chans att du kommer vilja att ändra vid ett senare tillfälle.

Och detta är lärdomen i denna tråd som alla skall ta med sig!


Nu är det ju inte någon super viktig stämma som jag måste sjunga om utan det är ju mer att lära sig å göra rätt ifrån början :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
haha Nästa vsti-effekt blir AUTO-DE-TUNER :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
haha Nästa vsti-effekt blir AUTO-DE-TUNER :)

finns redan! Ge mig orginalspåret, så returnerar jag ett nytt spår jag sjungit in där väldigt få toner nu har korrekt pitch.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
haha Nästa vsti-effekt blir AUTO-DE-TUNER :)

finns redan! Ge mig orginalspåret, så returnerar jag ett nytt spår jag sjungit in där väldigt få toner nu har korrekt pitch.

Förträffligt. :)

Och i version 2 av din vsti kommer rösten närmast perfekt efterlikna originalet?

Where do I sign? ;)