Kontrollrummet

USB 2 Audio - low latency audio

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JanneL

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
Vet ni om denna drivare, ni som kör usb ljudkort. Installerade den på min Dell XPS M2010 med WinVista.

http://www.usb-audio.com/

Som ni kanske vet så gör ju inte Apogee nå Vista drivisar för MiniMe, jag har då inte sett nå sånt o jag betvivlar dom
kommer att göra några. Nå i alla fall så har jag installerat min Apogee MiniMe o kör så det ryker, har bara testat som
snabbast men kommer ner i 7,5 ms output latency och input 4 ms rullar på som en dröm.  :D

Tänkte jag skulle tipsa alla som nu sitter på en MiniMe eller liknande usb ljudkort o vet inte vars dom ska hitta drivisar
för Vista.
« Senast ändrad: 15.04.2008, 14:39:29 by JanneL »
-------------------------------

//Janne


Utloggad tsmalmbe

Notis: Dessa generiska rutiner för USB-audio (egentligen behöver man inte ens någon driver för vanlig USB-audio) stöder vad jag vet endast 2 kanaler.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad JanneL

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
Jo det har du rätt i det stöder bara 2 ch glömde bort att säga det.  :o

Men just för dom som sitter på en USB variant av MiniMe är dessa perfekt, för som sagt så tvivlar jag starkt att
Apogee fixar nå usb drivisar för Vista.

MiniMe finns väl inte ens kvar i deras sortiment, är väl en bromskloss för ensemble osv...
« Senast ändrad: 15.04.2008, 14:42:11 by JanneL »
-------------------------------

//Janne