Forum > Demolåtar
Fear of the dark (Nej, det är inte Iron Maiden....)
Kornstad:
LÅTNAMN: Fear of the dark
ARTIST: Andréas Kornstad
GENRE: Folkmusik/jazz?
LÅTLÄNGD: 2:59
KOMPOSITÖR: Andréas Kornstad
PRODUCENT: Andréas Kornstad
EV. MEDVERKANDE: ingen ännu...men det kommer :o)
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Jag måste sjunga om stämmorna och lägga till ett par stycken utöver de som finnes, men annars tror jag att det börjar närma sig färdigt. Eller? Skall det kanske komma in ngt extra i vers 2? Lyssna och tyck för livet! :D
Fidden:
Schysst! Några tankar:
Jag tycker stämmorna ska väck i första versen och refrängen, de kan komma in lite senare. Leadsången är skitsnygg som den är.
Sedan när stämmorna väl kommer in hade jag nog föredragit en kvinnlig lite viskande röst för kontrastens skull. :)
Snyggt jobbat hur som helst.
Kornstad:
Tackar! Bra tanke med att hålla på stämmorna en bit in i låten. Kvinnlig stämma ja.... Min fru sjöng stämmorna i den första versionen jag gjorde, men nu är hon så himskans förkyld så för tillfället är hon bannlyst framför micen ;)
Vilken musikgenre hamnar den i egentligen?
Fidden:
Speed metal. :P
Lite vis-aktigt tycker jag det är... vad det nu kan tänkas heta på engelska.
Harmonica mike:
Tjena.
Det låter riktigt bra det här.Möjligen en kvinno stämma som Fidden skrev.Annars kan du ju fuska med lite automatiserat delay på slut delen av stämman..Tillför nog lite krydda till alstret.
Alla verkar så rädda för reverbet,verkar som om alla fastnat i ju torrare desto bättre..Så även du på denna.Jag skulle vilja ha ett mindre rums reverb med lite häng på mastern..Vet ju inte om det tillför något till alstret,men jag hade i vart fall testat..
I övrigt så är det mycket bra lirat och mixat.
Skitfin låt.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida