Jag tycker att detta är en annorlunda och bra tolkning av ett helt underbart Bellman-stycke. I övrigt håller jag med om rätt mycket av det som skrivits tidigare. Trummorna kanske tar lite överhanden här och där. Breaket skulle tjäna på att kortas av lite. Den lite utflippade sologitarren kunde kanske höras en aning mer. Sången kunde gå fram lite tydligare, kanske dubbla spåret och förskjuta det en aning. Andrastämman hörs väldigt lite, för lite tycker jag. Det vore faktiskt coolt om du sköt på med mer aggresiv sång på sticket, när mina gitarrer kommer in, för att lyfta fram hela paketet egentligen. Hade det varit jag som mixat så hade jag höjt mina gitarrer lite till, det kunde användas för att få sticket att lyfta lite, som det är nu känns det mer som en bakgrundsmatta. Det där hade jag skrivit även om det inte varit jag som spelade gitarren... faktiskt!
Du har så rätt

skall försöka få fram gitarrerna. drog ner dem medvetet pga att jag brukar ha muskelgura för högt

skall ta fream dem. har lite trassel med frekvenskrockar med marre och resten, men får bena lite till. Kortare brak och lägre trummor, noterar jag åter igen. Skall se vad vi kan åstadkomma i körform.
Kanske hela KR igen+

tack för guran förresten

bra synpunkter i övrigt med!
Sista versionen. Det låter mono. Ja, gitarrerna är superutpanorerade, men resten ligger så i mitten att det inte blir balans på det.
Där det sjungs flummesång (4:00->) kunde det ligga en chantig bakgrundskör kanske?
Trummorna som kommer med vid 4:30...aha,ok, nå det fixade sig vid 4:50. 
Tunglyssnat givetvis. Ge mera utrymme åt körerna, gör det stereo med dem över hela låten?`
skall kolla dina ideer med körer etc! trummorna vid 4:10 skall ses över de med..nån annan hihat bla.
ville ha det lite triphopish-mono först, men kanske får bredda?
tack före lyssning och feed!
gillar inledningen o stämningen i den.
det är i bryggan mellan det lugna o trummorna det inte riktigt funkar för mig sedan flyter det fint när guran kommer på där skulle nog lite dubbning av sången sitta bra för att kräma på lite.
slutar mycket intressant gillar detta mycket. lite folkvia över det.
några repor i lacken men fan filken fin bil :
tony
problemet är ju att de e kul att bygga bilar med skit att lacka

ska se över allt. fan, skivka på lite körspår själv kanske? så får vi se om det blir lite mer riv

får se vad som händer med nästa version mix- o breakmässigt.
tack så länge mannen!
En får tacke för upplyftande kommentarer från Divi, David, H.M, med betoning på just upplyftande, lite mer voice i mixen vore ju bra :)Tack!
Wärnborg:Jojomänsan, där fanns en liten avvikelse från originalets frasering på ett ord,där jag normalt sett sjunger rätt, men den blev en liten knorr här ändå, och efter snack med Emu så väljer vi att ha den kvar, den känns lite personlig 
Jag vill oxå påpeka hur kul det har varit att göra denna fina ballad, med dessa harmonier är det tacksamt att få till något fint, och med Emu:s häftiga komp så blev det ju outstanding 
Monstergitarristen gör oxå ett superjobb här, kanske man skulle höra lite mer av den?
/Marr
japp jorå, den skall höras mer

du oxo!