Forum > Färdiga produktioner
EMU+MARR+HELLPIG: Märk Hur vår skugga (Hellpig Horror mix)
stajo:
Klart bättre :)
I det tidigare var arret mer av typ standard och saknade lite personlighet allt hängdes upp kring M's röst som iofs bidrog till att det blev lite speciellt.
Nu tillför arret en ny dimension och tillsammans med M's röst blir det jättebra tycker jag. Om jag skall vara kritisk så tycker jag rösten försvinner lite ibland bara. Kanske skulle du panorera ut lite synthljud för att ge mer utrymme för rösten.
Mkt bra!
Marruschkka:
Jag vill tacka alla er som skrivit här för allt bistånd av synpunkter, så fint stöd på vägen, jag blir oxå alldeles rörd av alla värmande ord :wub:
Jättekul att göra detta, och nu har det hela fått ett alldeles eget sound, det är ju det man strävar efter ;)
/Marr
Emulator:
--- Citat från: mahan skrivet 17.04.2008, 20:39:37 ---Tjou EMU!
Måste ju erkänna min okunnighet, känner inte originalet, alltså låten, Bellman är nog bekannt...men inte familjebekannt...oh boy :P
Sounden på låten känns ju genast igen, du har hittat ditt eget sound, BRA!
Kompet känns dock lite åsidosatt när Marr stiger in i bilden.
Det behövs ett lite starkare arr här, och då menar jag inte volym.
Vet inte om det är meningen men sångdistet vid 2:32-2:38 sitter inte alls, inga dist på Marr, please!
Snygg, tung, bärande, personlig och stark sånginsats av Marr, brukar ju inte jämföra men namnet Aija Saijonmaa sticker upp, på ett positivt sätt.
Verkligt snygg sånginsats Marr! :)
Så du Emu, du får nog jobba hårt för att hänga med ;)
Snyggt samarbete, väntar på nästa version!
h. johan
--- Slut citat ---
tack obbnäs! Disten där kom nog med av gammal ohejdad vana :rolleyes: haha :) vi får väl se hur det utvecklar sig. Tror som du att det inte bara går med slammerkomp, lite mer finess kan behövas och starkare arr generellt.
tack för värmande ord!
--- Citat från: stajo skrivet 17.04.2008, 21:53:54 ---Klart bättre :)
I det tidigare var arret mer av typ standard och saknade lite personlighet allt hängdes upp kring M's röst som iofs bidrog till att det blev lite speciellt.
Nu tillför arret en ny dimension och tillsammans med M's röst blir det jättebra tycker jag. Om jag skall vara kritisk så tycker jag rösten försvinner lite ibland bara. Kanske skulle du panorera ut lite synthljud för att ge mer utrymme för rösten.
Mkt bra!
--- Slut citat ---
tack o bock :) Tycker precis som du, det är väldigt mycket som bråkar med marres röst i kritiska frekvensområden. Lite autmagisering, pan och eq borde göra susen, tillsmmans med finslipning och tillsnyggning av allt :)
tack!
Emulator:
bonk. nu har jag en ny version här. ordnat lite sköj saker av marres ordlösas sång, ett break och någon form av slut. väntar på gura för tillfället :)
Någon som har någon tanke om hur fortsätta?
:)
Märk hur vår skugga 080420
david.roennlund:
Snygg luftig ljudbild trots bitvis komplext komp.
0337 : breaket, vet inte om jag tycker övergången till breaket funkar så bra.... låten tappar puls på ett sätt som jag inte tycker passar... lite som att en älg helt plötsligt hoppar in framför bilen när man är ute och kör :o
Sen är breaket snyggt när syntharna börjar mata på lite, passar bra med marres sång.
0424, "bakgrundssynthen" spelar fina slingor
0456 : mycket snygga klock disonanser :wub:
0512 : riktigt shysst när den kommer igång igen med kör och allt !
Tänkte först att breaket är för långt, men nu när jag lyssnar om så är jag inte så säker längre... mest övergången TILL breakat som jag tycker är lite problematisk, men jag kan inte ge några konkreta tips på hur det ska lösas...
//
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida