Forum > Färdiga produktioner
EMU+MARR+HELLPIG: Märk Hur vår skugga (Hellpig Horror mix)
Emulator:
--- Citat från: stajo skrivet 15.04.2008, 20:40:20 ---hooja vilken låt han den där bellman fått till ;)
Tycker M's röst passar ypperligt till denna. Vi har spelat denna mången gång vid tex valborg i min ungdom, har nog haft den på repetoaren också men aldrig har någon kört med rätt franskt? uttal vilket det ju borde vara, vilken aha upplevelse. Däremot reagerade jag direkt på det stockholmska uttalet av "mörker" lite mer r känns rätt för mig ;) fast jag är ju från blekinge.
Får väl säga att behållningen är M's sång. Samtidigt är det ju också en komplimang till kompet som får sången att sticka ut vilket är viktigt i denna. Här skall man ju verkligen höra texten. Här skall det inte vara massa slingor som lurar bort en från huvudmelodin.
Trummorna tycker jag är lite tråkiga och statiska, känns som de skulle vara lite försiktiga med vispar och sådant.
Annars himla kul att höra.
Tack
--- Slut citat ---
trummorna är statiskt och tråkiga för att marre skall höras <_< :rolleyes: :D haha, jadu, det har du nog rätt i.
Förökte göra sparsmakat, fast det är nog svårare att göra ettsparsmakat komp som INTE är tråkigt :(
Så, vi testar väl att fläska till den! :)
tack stajo!
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.04.2008, 20:46:54 ---härligt,jag är bönhörd.. :D
--- Slut citat ---
Frågen och I skola slamra :lol:
Åsa:
häftigt att höra :) Marre: "spontan-sjungning=utkast " i ren glädje gjorde ju susen! Du har en så karakteristisk röst, tycker du gör den här låten skitbra..
Emus musik då :) Lagom och utan slammer :blink: Hör ju mellan raderna att det ska slamras till och det blir säkert bra det med, en egensinnig cover! Men jag gillar den här finstämda, fast jag kanske ändrar mig? Vi får väl se :D
Emulator:
tack åsa :) jo...möjligen kanske jag testar två slaskvarianter...en *riktigt* naken version och en brötversion...
lagom och utan slammer :wub:
Silverpilen:
låter gött detta. bra sånginsatser av båda tycker jag. har svårt att säga nåt konstruktivt om arret annars, förutom att det låter bra, kanske att slutet är lite abrupt ?
Emulator:
oj, nej, marr sjugner faktiskt bägge spåren :)
Slutet ÄR abrupt. skall fixas till, i vilken tappning låten än formas!
tack för lyssning!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida