Forum > Färdiga produktioner

EMU+MARR+HELLPIG: Märk Hur vår skugga (Hellpig Horror mix)

<< < (3/21) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Emulator skrivet 15.04.2008, 17:15:10 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.04.2008, 14:35:32 ---Mjohojo..Cover..#gääässpp#

Bra sång framförande,inte lika bra arr..Låten förtjänar mer/mindre om man så säger..

Brukar köra denna live ensam på gura och munspel(jo jag har simultan kapacitet),funkar bra så.

Marruschka:s insats blir behållningen.

Tack Bellman  :P

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Ta lite kaffe så kanske du inte gäspar så :D

inte lika bra arr nej. Det är lite ihopslängt...mer/mindre. Vad är dåligt och vad kan läggas till tas bort? Lite lost själv. normalt skulle jag ju ta fram tunga artelleriet...men kände att det kanske inte vore rätt :D

Några ideer ?  :unsure:

Tack för lyssninge och result from the boden jury :D

--- Citat från: Wernborg skrivet 14.04.2008, 23:47:24 ---Finstämd version.

Tror trummorna skulle må bra av lite rum. Efter pukfillsen bara måste det va cymbal på ettan i nästan takt. Låten nästan som att det hakar upp sig lite där i loopen innan nästa varv börjar.

Thåströms version sitter i ryggmärgen på mig så sången får jag nog vänja mig vid. Lite Edit Piaff-vibbar nu.  :)

--- Slut citat ---

Fan. jag hade ju cymbaler på ettorna  :blink: Får kolla. Skall köra send på allt till samma reverb..vilket jag trodde jag hade gjort  <_<

Tack o bokk .)

--- Citat från: david.roennlund skrivet 14.04.2008, 23:26:30 ---Tja ;)

Gillar Marias texttolkning och röst !! :)

Första gången jag lyssnade störde jag mig lite på att det inte låter som Fred ( som jag ju är präglad på  :unsure: ), men sen så såg jag fina kvalliteter i denna , kul med nytolkningar !

Det blir bara bättre för varje version nu , nu har det ju kommit till lite små stämmor! mysigt ^_^

0112 : trummorna som kommer in här låter lite skumma, tror de kanske är lite för skarpa ?

0330 : gillar detta fria avsnitt väldigt! Så snygg kontrast till ordsången!

Jag råkade ha en version med emu på sång efter den med maria, det blir mycket snyggt .
Ni borde överväga ett parti med emusång , klart !

Hej

--- Slut citat ---

Såg inte att du skrivit mer, hehe, edit :D

SKall se över emuvox o så. verkar som den söver folk lite, så kanske det blir ett boom schakalak-avsnitt :D

Frågan är ju hur fanken jag ordnar metallicagitarrerna ?  :rolleyes:

tack allihop för visat intresse :)  Har fått lite ideer!

--- Slut citat ---

Ja varför inte köra på med tunga artilleriet? Eller dra ned allt till ett pianokomp..Men för lite annorlunda tongångar,så tycker jag att du skall ösa på så att versionen sticker ut - järnet!
Helt ok att göra en cover,men då tycker jag att man skall våga lite,annars blir det likadant som alla andra verrar på låten..Här har du tillgång till riktigt bra sång,tänk lite industrirock,ja där du har hemma plan..Vik ett solo för Wernis i en höjning eller nåt annorlunda stick,men som ändå knyter an till låten..

Då min gode vän..

Lyssnade på låten igår,trodde att nu minsann blir det åka av..men näääee.. :lol:

Jag brukar också dona med nån cover när idé´rna går på sparlåga..Man får ju i alla fall lira då,och det är ju inte fel..

Kör så det ryker,blir mitt recept!

Mvh
Micael

Marruschkka:
H.M:Där har du förbaskat rätt-vore kul med lite riv till detta sakrala-det ser jag fram emot :wub:

/Maria

Emulator:
H.M: Ja. jag o marre msnade igår och redan då diskuterades pålkransinvasion :D

Bra at du sparkade till oss i ändan! Nu öser vi :D

stajo:
hooja vilken låt han den där bellman fått till ;)

Tycker M's röst passar ypperligt till denna. Vi har spelat denna mången gång vid tex valborg i min ungdom, har nog haft den på repetoaren också men aldrig har någon kört med rätt franskt? uttal vilket det ju borde vara, vilken aha upplevelse. Däremot reagerade jag direkt på det stockholmska uttalet av "mörker" lite mer r känns rätt för mig ;) fast jag är ju från blekinge.
Får väl säga att behållningen är M's sång. Samtidigt är det ju också en komplimang till kompet som får sången att sticka ut vilket är viktigt i denna. Här skall man ju verkligen höra texten. Här skall det inte vara massa slingor som lurar bort en från huvudmelodin.

Trummorna tycker jag är lite tråkiga och statiska, känns som de skulle vara lite försiktiga med vispar och sådant.
Annars himla kul att höra.
Tack

Harmonica mike:
härligt,jag är bönhörd.. :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion