Forum > Demolåtar

Who in this world (Helgdagsrock, Mp3)

<< < (3/6) > >>

Bengan_gbg:
NY MIX (VERSION3):
Bengan - Who in this World? (Version 3)

Plinka:
Gött ös det här du! Diggar järnet!
Mix- och arr-kritik överlämnar jag åt herrarna ovan  :lol:  :P

jay thomas:
Version 1, underbar!  :) Jag tas tillbaka till 70-talet med en Telefunken grammofon i pojkrummet spelande luftgitarr eller något.  B)
Ljudet är perfekt, lite diskandämpat och basfattigt. Mycket gott hantverk från Götet! (som vanligt...)

Version 2, lite "vassare" ljudmässigt, fortfarande bra men nu pratar vi Sony stereo....

Version 3, helt ok, utan att jag ogillat de andra.

Tänkte Uriah Heep ganska omgående och det har nämnts. Tycker alla versioner har väldigt mycket 70-talsrock över sig, både mixmässigt och uppläggsmässigt, gillar mycket!  :)

Enda som jag skulle vilja ändra på är ljudet på sologitarren. Lite eko och framförallt ett stort rum med mäktig efterklang.  ;)

Bengan_gbg:
Plinka: tack så mycket - du kan nog kommentera du med om du bara vill :=

JT: Jo det är hårklyveri det där. Idag är jag tbx på ruta 1 jag med. Den (verre 1) KÄNNS bäst, men som sagt - den LÅTER nog inte bäst. Det är mångas ljudideal man ska ta till sig så man får ju kompromissa lite :)

70-talsrock it is though! :) Vielen dank för ryggdunk och uppmuntran i övrigt!

mahan:
Tjou Bengan!

Jamen rakt in i my hearth gick denna låt. Skönt ös, gott sväng. Trummorna gillas speciellt, snyggt lirat.
Gurasounden e kanske lite "suddiga" men å andra sidan så lät det så på 80-talet.
Sången har åxå rätt attityd, snygga stämmor, gått tryck.

...och morsdagsrock åt bror....... :P

Please, fixa till slutet så att det inte fadas ut så sitter det perfect! :)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion