Forum > Demolåtar
Who in this world (Helgdagsrock, Mp3)
Bengan_gbg:
Tjabbaranx boys & girls!
Presenterar lite helgdagsrock åt far och möjligtvis lite småriff till lille, lille, bror. Hoppas det smakar.
Finns nog säkert mkt att önska m a p arr, enskilda insatser och mix. Är nog lomhörd efter kvällen/nattens äventyr på stan.....det är nog en låt i "standardstil" skulle jag tro. Inga extravaganser, liksom.
Bengan - Who in this World?
Får se vad den samlade expertisen säger nu?
NY MIX:
Bengan - Who in this World? (Version 2)
Rock on!
Harmonica mike:
Tjabba Bengan.
Munspels lirarn diggar som f-n! Lite "Lizzy" tongångar emellanåt,och sånt diggas skarpt.
Lite för brådis för att ge dig nåt tips i mixeriet,skall iväg på helgmiddag..Men jag återvänder och skriver nåt om mixen senare,det fanns lite att säga där..
Grym låt i vart fall!!
Mvh
Micael
Dividend:
Rätt cool låt, tycker att det hela passar ihop väldigt bra, alltså låtens olika delar flyter bättre än det mesta. Inget sagt om mixen nu, men som rocklåt är det väldigt lätt att gilla och kan inte komma på nåt negativt där. Låter kanske som nån väldigt bra Lizzy-låt man aldrig hört förr, eller nån annan av de där grupperna.
Mycket bra låt, tycker jag, men sant, som du säger, att den inte sticker ut mer än andra låtar av samma typ, mer än att den är just jävligt bra ;) Om man orkar bry sig om sånt....
Harmonica mike:
Tjabba bengan.
Återvände för lite mix synpunkter..
Lite dova guror,samt något dominanta i ljudbilden..Trummorna hade jag gärna haft lite mer volym på,men det kanske löser sig om du sänker guran något..
Lite eq:ande på gurorna - dra av lite botten ur dom samt dra på en snutt i höga mellan..Samt sänkning generellt..
Det var väl allt jag hade att säga,men det kanske kryper fram nåt annat när du fixat gurorna.
Ser fram emot nästa mix,gillade detta!!
Mvh
Micael
Bengan_gbg:
Dividend: Tack - nä det är ju ingen höjdare om låtarna är bra - det håller jag med om ;) Tack o bock!
Mike: Tack för feedback. Ser över och "vässar" lite senare i veckan. Tokigt trött i skallbasen ikväll ....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida