Forum > Färdiga produktioner
Stajo, Johan & Åsa - Nu är himlen blå
stajo:
Tack allihopa för att ni tagit er tid och lyssnat än en gång!
Jag började med betydligt mer styrka på kören men efterhand sänkte jag den tills där den är idag. I någon låt för några år sedan fick jag omvänd kritik... Därför är jag nu överkänslig mot att kören skall få för stort utrymme :). När jag hade kören starkare så tyckte jag den dränkte lite av leaden. När nu flera säger samma sak så får jag så klart omvärdera mitt beslut B).
Jag tror att jag gör som så att jag låter låten ligga ett par dagar och så lyssnar jag igen och ser vad jag spontant tycker... för det handlar ju bara om vad jag tycker :ph34r: ... ;) nä men som producent har man viss beslutsrätt tror jag.
Tack igen för komments!
/Staffan
Wernborg:
Japp, mycket bättre.
Tror det skulle kunna bli ännu bättre om du lyfter fram Johan i ljudbilden, alltså nästan fimpa reverbet. För rummigt för min smak just i denna låten.
Bra uppdaterat.
stajo:
--- Citat från: Wernborg skrivet 27.04.2008, 22:56:58 ---Japp, mycket bättre.
Tror det skulle kunna bli ännu bättre om du lyfter fram Johan i ljudbilden, alltså nästan fimpa reverbet. För rummigt för min smak just i denna låten.
Bra uppdaterat.
--- Slut citat ---
Skall testa det ikväll, kanske gör det att rösten kommer fram tydligare även om jag höjer kören? Nåväl det lär jag väl höra förhoppningsvis :)
Tack för kommentarer, uppskattas alltid.
/Staffan
mahan:
Tjou Stajo!
Stora framsteg sen senaste verren jag lyssnade på! Tar mig kort här:
- aningen ner med leadsången, bra sjunget men kör lite över det andra i mixen.
- stämmorna mycket upp, dom är för sköna att gömmas undan.
- trummorna fortfarande för roomiga, antar att det är EZ, och då det inte så enkelt att få dom torrare.
Små detaljer alltså för att ytterligare lyfta låten som nu redan är sköön! :)
h. johan (from Obbnäs)
Åsa:
Det var ju så roligt att lägga stämmor på den här låten, gillar den verkligen som jag tidigare nämnt :)
Efter ett antal mil på resande fot med mp3spelaren igång så tycker nog jag också att kören ska höjas.. sen vet jag inte om det är nåt med panoreringen? "Huvudstämmorna" kanske ska ligga närmare mitten och dubbarna nånstans halvvägs ut..? Eller så blir det inte rättvis lyssning i mina lurar.. Så undrar jag om det inte är för mkt reverb på kören.? (trodde aldrig jag skulle säga att det var föör mkt reverb men man lär sig ;) ) Kan ju vara bara lite på stämmorna och mer på dubbarna. Kanske. En tanke bara.
Tack för att jag fick vara med iallafall :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida