Forum > Färdiga produktioner
Stajo, Johan & Åsa - Nu är himlen blå
Emulator:
--- Citat från: Yllet skrivet 14.04.2008, 20:50:26 ---Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag nog detta är lite tråkigt, men det får ju stå för mig. Känns som låten är stöpt i en lagom-av-allt-men-inte-mer-vismall. MEN... det är snyggt arrat enligt konstens alla ramar. Men låten lämnar inga spår efter sig. Det känns som man hört det hundra gånger förut...
Nåja nog klagat, här får du några tips för att göra det hela mer intressant:
* Lägg till en tjejstämma/dubb på några ställen
* Fixa rumsljudet på trummorna, alt. riktigt trummor, men det kan ju alltid önska :) Vissa brejk känns lite påklistrade ex vid 1:32.
* Sången känns lite sur på sina ställen, använd melodyne för att fixa till. Dessutom skulle jag nog bvilja ha mer intensitet och smärta i sången, den är lite tam nu.
* Skippa de lajnade gitarrerna och kör med riktiga akustiska, eller lägg på en stärkarplugg.
* KÖööööööörer Ooooooohhhhhhh, så det kommer ett lyft.
/Jon
--- Slut citat ---
+1 på den. Såhär skall kritik se ut!
Dividend:
Jag som älskade trummorna!
Nu verkar den blir en standard poplåt, som ni mobbar stajo :( ;)
Tokai:
Skönt att höra dina låtar igen stajo! Gillar dom verkligen. På nåt lustigt sätt känns det som om jag har det här förut. Hur som helst är detta en kanonlåt. Vad beträffar sång får jag väl hålla med om ovanstående att det är lite svajigt, men upplever det samtidigt också charmigt. Men det känns lite som att det är första tagningen. Kanske ta om igen?
Vad gäller trummorna gillar jag också dom, i likhet med Dividend, finns en hel del liv i dom faktiskt trots att det är ganska oprecist (kanske just därför)
Trots allt önskar jag att nån typ av rytminstrument, typ tamburin, shaker, bongos dominerade utom partiet mellan 01.56- 02.37,
där det flyter på bra.
stajo:
Åsa
Glidningarna har jag också lagt märke till nu... ;), ja och så trummorna såklart :)
Vi får se vad vi kan göra åt det.
Tack för lyssningen och komments!
Dividend
När du går mot strömmen så vet man ju inte om du är ironisk :P.
Ingen fara jag känner mig inte mobbad B)... det är kul att folk tar sig tid och lyssnar och alla kommentarer är viktiga för min utveckling!
Det blir en standard stajo-pop-låt kanske.
Tack!
Tokai
Känns härligt att du uppskattar mina låtar. Det är väl så att man inspireras av allt möjligt runtomkring en så mycket möjligt att vissa slingor följer med, eller snor jag av mig själv...
Det var andra tagningen.
Du tror inte det blir för mycket då, riden går ju varm under refrängerna?
Tack för komments och lyssning! :)
mahan:
Tjou Stajo!
Jäkkelens fin stämning i denna låt, den ligger ju på färdiga så jag antar att det inte kommer att möbleras så mycket mer med den.
Men som så många påpekat tidigare så måste jag instämma i trumklagokören. ;) Trummorna bara låter skramliga och roomiga i det annars snygga piano/stråk arret. Åtmintåne måste volymen ner på dom ordentligt.
Låten som helhet gillas! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida